W sprawie poprawy bezpieczeństwa publicznego w Polsce, Nacjonalizm, Organizacje narodowe w Polsce, Liga Obrony ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Stanowisko Ligi Obrony Suwerennoci w sprawie poprawy bezpieczeîstwa publicznego w Polsce. Stan bezpieczeîstwa publicznego w Polsce pogarsza siè z roku na rok i jest jednym z najgorszych w Europie. Ronie zarðwno liczba przestèpstw bèd¸cych dzie²em grup zorganizowanych, jak i tych pospolitych. Ich wynikiem jest ci¸g²y wzrost liczby zabðjstw i gwa²tðw, pleni siè plaga pedofilii oraz narkomania wrðd m²odzie¾y. Organizacje przestèpcze zarabiaj¸ ogromne pieni¸dze, a zwyk²y bandytyzm doskonale wpisuje siè w ten chaos. Konsekwencj¸ wynikaj¸c¸ z tej sytuacji jest spadek poczucia bezpieczeîstwa osobistego, odczuwany przez znakomit¸ wièkszoä obywateli. Jedn¸ z przyczyn takiego stanu rzeczyjest na pewno przyzwolenie spo²eczne i obojètnoä spowodowane postèpuj¸cym zanikiem wièzðw mièdzyludzkich, ale g²ðwnym powodem jest s²aboä instytucji powo²anych do zwalczania skutkðw oraz przeciwdzia²ania powstawaniu tych patologii. Wymiar sprawiedliwoci i organy cigania zapewne mog¸ byä skutecznym egzekutorem prawa i strð¾em porz¸dku publicznego, ale ¾eby dokona²a siè zasadnicza poprawa, zmianie musi ulec nasz system prawny. Liga Obrony Suwerennoci uwa¾a, ¾e konieczna jest zmiana obowi¸zuj¸cego kodeksu karnego, przede wszystkim w kierunku zaostrzenia istniej¸cych w nim sankcji, a tak¾e przywrðcenia kary mierci dla zbrodniarzy, ktðra jest niezbèdnym czynnikiem s²u¾¸cym likwidacji bandytyzmu i radykalnej poprawie naszego bezpieczeîstwa. Uwa¾amy, ¾e ten najwy¾szy wymiar kary nale¾a²oby stosowaä wobec sprawcðw morderstw pope²nianych ze szczegðlnym okrucieîstwem. Istnieje wiele powodðw sk²aniaj¸cych nas do opowiedzenia siè za przywrðceniem kary mierci, a tak¾e wiele dowodðw na jej skutecznoä. Groba szubienicy wp²ynie odstraszaj¸co na ogromn¸ wièkszoä potencjalnych sprawcðw zbrodni. Spowoduje, ¾e znacznie trudniej bèdzie prowadziä dzia²alnoä zorganizowanym grupom przestèpczym. Kara ta uniemo¾liwia z²oczyîcom ucieczkè lub zwolnienie, dzièki czemu raz na zawsze zostanie zlikwidowana groba ponownego pope²nienia zbrodni przez tych samych osobnikðw. Wykonanie wyroku uniemo¾liwia szanta¾ ze strony ewentualnych wspðlnikðw mordercy bèd¸cych na wolnoci, a strach przed kar¸ mierci spowoduje, i¾ niejeden potencjalny morderca nie spe²ni swoich zbrodniczych zamierzeî, a to oznacza uratowanie ¾ycia wielu niewinnym ludziom. Istniej¸ce dzi rodki techniczne praktycznie wykluczaj¸ ryzyko pomy²ki i skazania na mierä niewinnego cz²owieka. Liga Obrony Suwerennoci tak jak ogromna wièkszoä Polakðw opowiada siè za przywrðceniem kary mierci dla zbrodniarzy, jako jednego z niezbèdnych warunkðw przywrðcenia ²adu i bezpieczeîstwa publicznego w naszym paîstwie! ®adne traktaty i zobowi¸zania mièdzynarodowe nie mog¸ powstrzymywaä nas przed stosowaniem niezbèdnych, choäby najsurowszych rodkðw, ktðre maj¸ na celu zapewnienie bezpieczeîstwa ¾ycia, zdrowia i mienia naszych rodakðw, poniewa¾ jest to jedno z podstawowych zadaî i powinnoci paîstwa wobec swoich obywateli. W zwi¸zku z tym, ¾e przyk²ad musi iä od gðry nale¾y zaostrzyä sankcje karne wobec wszystkich funkcjonariuszy publicznych ²ami¸cych prawo, a wièc sprzeniewierzaj¸cych siè z²o¾onej przysièdze, ktðra zobowi¸zywa²a ich do uczciwej s²u¾by na rzecz spo²eczeîstwa. W naszej opinii odpowiedzialnoä powinna wzrastaä wraz z zajmowan¸ pozycj¸ w hierarchii spo²ecznej narodu, a kara powinna byä proporcjonalnie wièksza w przypadku pope²nienia przestèpstwa przez funkcjonariusza publicznego ni¾ w wypadku zwyk²ego obywatela. Funkcjonariusze ci musz¸ byä osobami o nieskazitelnej postawie moralnej oraz powinni s²u¾yä za przyk²ad uczciwoci, rzetelnoci i powiècenia, poniewa¾ spo²eczeîstwo powo²a²o ich do tego, aby strzegli bezpieczeîstwa i porz¸dku w Polsce. Nie ma i nie bèdzie naszego przyzwolenia na to, aby funkcjonariusze publiczni bezkarnie ²amali prawo, wspð²pracowali z przestèpcami lub bogacili siè kosztem pozosta²ych obywateli. Na stra¾y przestrzegania norm moralnych i praworz¸dnoci powinny staä wydzia²y wewnètrzne poszczegðlnych s²u¾b oraz Centralne Biuro Antykorupcyjne podporz¸dkowane bezporednio premierowi rz¸du. Wymiar sprawiedliwoci i s¸downictwo musz¸ byä rðwnie¾ poddane reformie zmierzaj¸cej do takich zmian organizacyjnych i uproszczenia procedury, ktðre zapewni¸ skrðcenie czasu oczekiwania na rozprawè i wydanie wyroku. Zwièkszenie nak²adðw finansowych na s¸downictwo oraz otwarcie zawodðw prawniczych dla wièkszej liczby absolwentðw uczelni wy¾szych, a tak¾e podniesienie odpowiedzialnoci karnej i zawodowej za ²amanie prawa przez sèdziðw, prokuratorðw i adwokatðw, doprowadzi do poprawienia jakoci dzia²ania s¸dðw powszechnych oraz do wyeliminowania z tego grona osðb z przesz²oci¸ komunistyczn¸ i zerwania czèstych zwi¸zkðw przedstawicieli wymiaru sprawiedliwoci ze wiatem przestèpczym. Policja Paîstwowa i pozosta²e s²u¾by dzia²aj¸ce na rzecz zapewnienia bezpieczeîstwa publicznego powinny otrzymaä na swoj¸ dzia²alnoä odpowiednie do potrzeb rodki materialne. Nie mo¾e brakowaä im potrzebnego wyposa¾enia, rodkðw transportu, ²¸cznoci i broni. Nale¾y zadbaä o zapewnienie odpowiedniej infrastruktury, koniecznej zarðwno do pe²nienia s²u¾by jak i do odbywania procesu szkolenia zawodowego. Nale¾y podwy¾szyä p²ace policjantom, tak, aby by²y one adekwatne do odpowiedzialnoci i ponoszonego przez nich ryzyka. Spraw¸ rðwnie wa¾n¸ jest zapewnienie odpowiedniego poziomu moralnego funkcjonariuszy. W tym celu trzeba zaostrzyä kryteria naboru do s²u¾by, co przy jednoczesnym wzrocie wynagrodzeî zapewni wièksz¸ atrakcyjnoä zawodu policjanta i mo¾liwoä pozyskiwania kandydatðw o lepszych predyspozycjach zawodowych i zwièkszonej motywacji. Nale¾y rðwnie¾ usprawniä organizacjè tych s²u¾b, tak, aby wièksza liczba funkcjonariuszy trafi²a do pracy patrolowej i prewencyjnej wrðd spo²eczeîstwa. Policjanci musz¸ wyjä zza biurek, dlatego nale¾y zmniejszyä wymogi biurokratyczne i uprociä procedury prawne. Dobrym rozwi¸zaniem, ktðre poprawi²oby poczucie bezpieczeîstwa jest wprowadzenie obowi¸zkunoszenia mundurðw przez policjantðw, nie tylko pozostaj¸cych w danej chwili na s²u¾bie, ale rðwnie¾ udaj¸cych siè do pracy lub z niej powracaj¸cych. Obecnoä wièkszej liczby umundurowanych funkcjonariuszy na ulicach, w rodkach transportu i innych miejscach publicznych, zobligowanych do interwencji w razie naruszania prawa, by²oby kolejnym czynnikiem prowadz¸cym do zwièkszenia ²adu i porz¸dku w naszym kraju. Konieczne jest rðwnie¾ stworzenie silnego orodka koordynuj¸cego dzia²alnoä wszystkich s²u¾b zajmuj¸cych siè zapewnieniem bezpieczeîstwa publicznego w Polsce, ktðrym powinno byä Ministerstwo Spraw Wewnètrznych. W tym celu nale¾y dokonaä niezbèdnych zmian legislacyjnych oraz zlikwidowaä funkcjè koordynatora ds. s²u¾b specjalnych, ktðre powinny byä bezporednio podporz¸dkowane Ministrowi Spraw Wewnètrznych. Nale¾y rðwnie¾ wy²¸czyä administracjè paîstwow¸ ze struktury MSW, przekszta²caj¸c ten resort w organ zajmuj¸cy siè wy²¸cznie zapewnieniem porz¸dku i bezpieczeîstwa publicznego w kraju. Wspomniane rozwi¸zania doprowadz¸ do poprawy jakoci dzia²ania ca²ego resortu i wszystkich podleg²ych mu s²u¾b oraz wyeliminuj¸ chaos kompetencyjny i szkodliwe antagonizmy, a tak¾e uproszcz¸ proces zarz¸dzania i zmniejsz¸ wydatki na nadmiernie rozronièt¸ biurokracjè. Kolejnym postulatem jest reforma systemu penitencjarnego. Wiadomym jest od dawna, ¾e w obecnie obowi¸zuj¸cym systemie resocjalizacja skuteczna jest tylko w nielicznych wypadkach, praktycznie tylko wrðd czèci drobnych przestèpcðw. Wièniowie skazani prawomocnym wyrokiem, powinni odpokutowaä swoje winy wobec spo²eczeîstwa. Staä siè tak mo¾e za pomoc¸ pracy fizycznej wykonywanej przez skazanych, ktðrzy powinni zarobiä na swoje utrzymanie w zak²adzie karnym, mièdzy innymi pracuj¸c przy budowie drðg, mostðw, wa²ðw przeciwpowodziowych itp. Przyniesie to znaczne korzyci polskiemu spo²eczeîstwu, poniewa¾ tanim kosztem zostan¸ zbudowane b¸d naprawione rozmaite obiekty publiczne, a wykonywana przez nich praca na rzecz spo²eczeîstwa zapewni lepsze wyniki w ich resocjalizacji. Zreszt¸ nie mo¾e byä tak jak dotychczas, ¾e wièniowie wyleguj¸ siè ca²ymi dniami w swoich celach, korzystaj¸ z si²owni i telewizji, a koszt ich utrzymania przerasta wydatki na utrzymanie ¾o²nierza Wojska Polskiego czy wychowanka domu dziecka. Taka sytuacja jest d²u¾ej niemo¾liwa do zniesienia. Dlatego nale¾y doprowadziä do stanu, w ktðrym ludzie uczciwi nie bèd¸ musieli utrzymywaä w luksusowych warunkach bandytðw, z²odziei czy chuliganðw, ktðrzy powinni sami zapracowaä na swoje potrzeby, a dodatkowo wnieä swðj w²asny wk²ad pracy na rzecz spo²eczeîstwa, ktðremu uprzednio szkodzili. Niezwykle wa¾n¸ spraw¸ jest to, aby zapewniä odpowiedni¸ iloä miejsc w zak²adach karnych, poniewa¾ przestèpcy powinni byä natychmiast po skazaniu prawomocnym wyrokiem odizolowani od spo²eczeîstwa. Nie mo¾e d²u¾ej trwaä sytuacja, ktðra s²usznie bulwersuje ca²e spo²eczeîstwo, gdy skazany przestèpca pozostaje na wolnoci, poniewa¾ ze wzglèdu na brak miejsca w zak²adach penitencjarnych oczekuje w kolejce na mo¾liwoä odbycia kary. Takie kuriozalne zjawiska prowadz¸ do upadku presti¾u i powagi paîstwa, omielaj¸ przestèpcðw do dalszego ²amania prawai powoduj¸ spadek poczucia bezpieczeîstwa w spo²eczeîstwie, ktðre coraz mniej ufa w zdolnoä paîstwa do zapewnienia ²adu publicznego. Liga Obrony Suwerennoci uwa¾a, ¾e zapewnienie porz¸dku i bezpieczeîstwa publicznego w naszym kraju powinno byä jednym z podstawowych priorytetðw w dzia²aniu w²adz paîstwowych. Spo²eczeîstwo, ktðre nie ma poczucia bezpieczeîstwa i czuje siè stale zagro¾one nie mo¾e siè normalnie rozwijaä. Natomiast wartoä i sprawnoä paîstwa oraz jego organðw oceniana jest mièdzy innymi poprzez zdolnoä do zapewnienia bezpieczeîstwa publicznego na rz¸dzonym przez siebie terytorium. Dlatego domagamy siè podjècia zdecydowanych dzia²aî w celu zapewnienia porz¸dku publicznego i wydania zdecydowanej walki wszelkim patologiom, ktðre zagra¾aj¸ spokojnej egzystencji polskiego spo²eczeîstwa i podcinaj¸ podstawy funkcjonowania naszego paîstwa. Wszelkie zmiany w tej dziedzinie mo¾liwe s¸ do przeprowadzenia, wymagaj¸ tylko dobrej woli rz¸dz¸cych i zapewnienia odpowiednich rodkðw, ktðre pozostaj¸ w dyspozycji rz¸du. Musimy zrobiä wszystko, co tylko jest w naszej mocy, aby poprzez podniesienie sprawnoci i efektywnoci dzia²ania organðw paîstwowych odpowiedzialnych za przestrzeganie prawa i utrzymanie bezpieczeîstwa publicznego zapewniä odpowiedni¸ ochronè spo²eczeîstwu i podnieä autorytet Paîstwa Polskiego! Opracowa²: Arkadiusz Kobierzyîski [ Pobierz całość w formacie PDF ] |