W klasie

W klasie, Kultura bezpieczeństwa
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
MODUŁ II
SCENARIUSZ ZAJĘĆ ZINTEGROWANYCH
Dzieñ aktywnoœci „Kultura bezpieczeñstwa”
Ośrodek tematyczny:
Samodzielni, pracowici i pomys³owi
Temat dnia: „W klasie”
Cele ogólne:

Kszta³towanie umiejêtnoœci wzajemnego dzielenia siê w³asnymi doœwiadczeniami.

Pobudzanie do zaradnoœci w sytuacjach wymagaj¹cych wspó³dzia³ania.

Rozwijanie poczucia przynale¿noœci do grupy.

Kszta³towanie odpowiedzialnoœci
za drugiego cz³owieka.
Cele szczegółowe:
Uczeñ:

ma poczucie w³asnej wartoœci.

potrafi swoje zalety wykorzystaæ we wspó³dzia³aniu w grupie rówieœniczej.

potrafi dbaæ o
³ad i porz¹dek na swoim miejscu w klasie
.

wie, ¿e swoim przyk³adem osobistym mo¿e budowaæ
poczucie bezpieczeñstwa spo³ecznego w grupie
.
Metody nauczania:

rozmowa,

pogadanka,

pokaz,

obserwacja,

gra dydaktyczna,

dzia³anie praktyczne
Formy pracy:

zbiorowa jednolita,

grupowa jednolita,

indywidualna jednolita.
Pomoce dydaktyczne:

karty pracy nr 1 - 3,

makieta drzewa wykonana metod¹ papierczaka,

opaska potrzebna do zabawy „Statek”.
Zapis w dzienniku:
Samodzielne wypowiedzi na temat klasy jako zespo³u rówieœniczego oraz jako pomieszczenia.
Umiejêtne eksponowanie w³asnych zalet oraz zainteresowañ.
Wykonanie wizytówki;
bezpieczne pos³ugiwanie siê
no¿yczkami.
75
ZASADY BEZPIECZNEGO ZACHOWANIA W SZKOLE
Cele
Zadania
Czynnoœci
Pomoce
operacyjne
dla uczniów
uczniów
dydaktyczne
Potrafi rozwi¹zaæ rebus i odczytaæ
has³o. Zna zasady pracy
zespo³owej.
Wyznaczenie kapitana zespo³u.
Odczytanie has³a: „NASZA
KLASA”.
Dy¿urni rozk³adaj¹ na sto³ach
rebusy. Po rozwi¹zaniu, w sposób
kulturalny, zg³aszaj¹ siê do
odpowiedzi przez podniesienie rêki.
Karta pracy nr 1
Umie samodzielnie u³o¿yæ zdania
na temat wygl¹du pomieszczenia
klasowegoi odpowiedzieæ
na pytanie: Czy kolorowa i piêknie
umeblowana klasa wystarczy,
aby
dzieci by³y bezpieczne i mia³y
dobre samopoczucie?
Omówienie wystroju sali lekcyjnej
wg planu:
– kolor œcian,
– zas³onki,
– stoliki i krzes³a,
– rodzaj oœwietlenia,
– porz¹dek i estetyka.
Spontaniczne wypowiadanie siê.
Wskazuj¹ cechy w³asne
i rówieœników, które warunkuj¹
dobr¹ atmosferê w grupie.
Czuje siê doceniony przez
rówieœników. Sprawnie
i bezpiecznie umie pos³ugiwaæ
siê no¿yczkami. Rozumie
zalety pracy zespo³owej.
Montowanie na œcianie,
z pomoc¹ nauczyciela, makiety
drzewa. Swobodne wypowiedzi,
dokonanie samooceny.
Odpowiadaj¹ na pytanie: Które
moje zalety mog¹ przydaæ siê, we
wspó³¿yciu i wspó³dzia³aniu w
zespole klasowym? Wykonuj¹
samodzielnie swoj¹ wizytówkê.
Materia³
pomocniczy dla
nauczyciela
Karta pracy nr 2.
Potrafi dzieliæ siê w³asnymi
doœwiadczeniami.Ma poczucie
w³asnej wartoœci.
Dba o
bezpieczeñstwo spo³eczne
w grupie rówieœniczej.
Sk³adanie rozsypanki sylabowej.
Umieszczanie wizytówek na
drzewie. G³oœne czytanie.
Otrzymane has³o „NASZA KLASA”
przypinaj¹ pod makiet¹ drzewa.
Formu³uj¹ wniosek i zapisuj¹
do zeszytu: Dobre samopoczucie
w klasie zale¿y od nas
wszystkich. B¹dŸmy uprzejmi
i odpowiedzialni, szanujmy siê
wzajemnie.
Karta pracy nr 3.
Indywidualne
wyposa¿enie
uczniów.
Rozumie wagê zaufania
i
odpowiedzialnoœci
za drugiego cz³owieka.
Zabawa integruj¹ca: „UWAGA
SKA£A”.
Jedno z dzieci bêdzie „statkiem”,
a pozosta³e ska³ami. „Ska³y”
siadaj¹ na pod³odze
w nieregularnych odstêpach.
„Statek” z zawi¹zanymi oczyma
przemierza morze (klasê). Kiedy
statkowi bêdzie grozi³o rozbicie
o ska³ê, pozosta³e dzieci
naœladuj¹ szum morza. Zadaniem
statku jest
bezpieczne dotarcie
do portu. Gdy statek dotrze
do brzegu, inne dziecko przejmuje
tê rolê.
Opaska
zas³aniaj¹ca oczy.
76
MODUŁ II
MATERIAŁ POMOCNICZY DLA NAUCZYCIELA
Makieta drzewa wykonana metodą papierczaka (gnieciony szary papier, wysokość 2 m)
77
ZASADY BEZPIECZNEGO ZACHOWANIA W SZKOLE
KARTA PRACY UCZNIA NR 1.
Rozwiąż rebusy.
78
MODUŁ II
KARTA PRACY UCZNIA NR 2.
Na podstawie przedstawionych wzorów wykonaj w³asn¹ wizytówkê.
79
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.