W pustyni i puszczy

W pustyni i puszczy, Różności, konspekty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Scenariusz nr 44.
Henryk Sienkiewicz
W pustyni i w puszczy
Temat: Czy uwa
ĝ
nie przeczytali
Ă
my utwór Henryka Sienkiewicza
W pustyni i w puszczy
?
Tok lekcji
Czynno
Ă
ci ucznia:
Czynno
Ă
ci
nauczyciela:
Potrzebne
materia
ï
y
Omówienie lekcji
Wprowa-
dzenie
– rozwi
È
zuje krzy
ĝ
ówk
Ú
,
wykorzystuj
È
c przyniesione
materia
ï
y

odczytuje odpowiedzi i has
ï
o

poprawia b
ïÚ
dy
– rozdaje karty
z krzy
ĝ
ówkami
karty
z krzy
ĝ
ówk
È
– dla grup
(Za
ïÈ
cznik
nr 1)
dost
Ú
pne
materia
ï
y
na temat
Henryka
Sienkiewi-
cza
Zaj
Ú
cia rozpoczynamy od rozwi
È
zania krzy
ĝ
ówki.
Uczniowie zostaj
È
podzieleni na grupy i zmagaj
È
si
Ú
z zadaniem przez oko
ï
o 15 minut, wykorzystuj
È
c przy-
niesione materia
ï
y. Po up
ï
ywie okre
Ă
lonego czasu
sprawozdawca wybranej grupy podaje prawid
ï
owe od-
powiedzi i odczytuje has
ï
o. Pozosta
ï
e grupy sprawdza-
j
È
swoje zapisy, ewentualnie poprawiaj
È
je, uzupe
ï
nia-
j
È
. W razie potrzeby nauczyciel udziela dodatkowych
wyja
Ă
nie
ñ
(tutaj jest te
ĝ
czas na przekazanie kilku
wybranych ciekawostek z
ĝ
ycia Henryka Sienkiewicza,
w tym ogólnych informacji na temat okoliczno
Ă
ci po-
wstania powie
Ă
ci
W pustyni i w puszczy
), a nast
Ú
pnie
podaje temat lekcji.
– udziela dodatko-
wych wyja
Ă
nie
ñ
(podaje ciekawostki
z
ĝ
ycia H. Sienkie-
wicza, opowiada
o okoliczno
Ă
ciach
powstania powie
Ă
ci)
– podaje temat lekcji


zapisuje temat lekcji
Realizacja
– rozdaje teksty
sprawdzianu i karty
odpowiedzi
spraw-
dzian z
tre
Ă
ci lek-
tury (Za
ï
.
nr 2)
karta
odpowiedzi
(Za
ï
. nr 3)
Zasadnicza cz
ÚĂÊ
lekcji to sprawdzian ze znajomo
Ă
ci
tre
Ă
ci lektury, na który przeznaczamy 15–20 minut.
Uczniowie pracuj
È
samodzielnie. Po up
ï
ywie okre
Ă
lo-
nego czasu nauczyciel zbiera sprawdziany do oceny.

czyta cicho ze zrozumieniem

odpowiada pisemnie na po-
stawione pytania
– zbiera sprawdziany



Tok lekcji
Czynności ucznia:
Czynności
nauczyciela:
Potrzebne
materiały
Omówienie lekcji
Zakoń-
czenie
– opowiada o wrażeniach zwią-
zanych z czytaniem lektury
– prowadzi pogadan-
kę na temat wrażeń,
jakie towarzyszyły
uczniom podczas
czytania lektury
– podaje treść zadania
domowego
Na zakończenie chętni uczniowie dzielą się wrażenia-
mi, jakie towarzyszyły im podczas czytania lektury,
np. oceniają książkę, opowiadają o wybranych przy-
godach bohaterów, o ulubionych postaciach.

zapisuje treść zadania domo-
wego
Zadanie
domowe
Przygotuję informacje (notatki, zakładki w książce) na temat elementów świata przedstawionego w poznanej powieści: czas,
miejsce wydarzeń, bohaterowie, przebieg najważniejszych wydarzeń.
l
.
,
.
,
.
;
:
W
.
M
,
.
,
.
y
.
,
.
M
,
.
,
.
M
:
.
W
,
.
,
.
,
.
,
.
,
.
,
.
,
.
a
u
i
o
ę
z
h
.
e
n
a

a
.
.
.
a
,
a
e
o
e
ę
y

m
.
a
ć
a

m
i
.
.
.
W
h
8
z
ł
o
t
y
z
z
u
j
z
i
a

o
.
.
j
a
z
a
ć
w
h
.
.
a
,
a
m
.
a
,
o
z
ł
m
w
-
ę
y
.
5
u
z
m
.
m
y
a
o
u
y
y
z
y
o
.
.
ł
i
j
w
2
,
y
k
z
.
.
m
.
o
z
,
w
m
o
k
u
i
.
.
y
a
y
e
u
.
.
,
w
m
z
ł
.
w
:
ż
.
2
1
5
4
4
1
6
3
0
7
8
6
z
ł
w
h
.
5
3
2
9
ł
ą
ę
.
.
7
i
i
w
]
k
r
1
e
i
,
3
h
.
.
M
.
.
M
.
W
.
W
.
m
.
.
e
,
e
t
-
o
.
.
,
e
a
ę
z
ą
-
.
.
ł
k
,
e
e
ł
ę
o
.
.
ł
ę
i
ł
ę
-
.
s
a
z
m
ś
.
.
.
.
.
.
.
.
?
.
k
ś
ł
ę
w
m
.
i
i
z
k
.
.
i
ę
j
.
.
i
ł
w
u
.
.
i
w
e
.
.
a
i
i
o
,
y
.
.
.
.
.
.
.
.
.
s
l
ł
ę
.
.
.
.
.
.
.
.
.
a
a
o
a
.
,
s
i
.
.
,
r
i
.
.
,
i
i
.
.
,
i
i
.
j
e
,
:
.
,
y
i
e
.
.
.
.
.
.
.
.
ą
ę
w
.
a
e
w
e
i
j
a
e
.
z
a
e
a
e
i
y
W
e
o
ą
w
ą
.
.
e
j
.
.
z
j
.
.
z
h
.
.
o
z
.
y
e
.
e
e
z
y
o
.
y
e
a
.
.
y
w
e
.
.
y
w
e
a
i
.
.
.
y
z
a
o
i
.
u
o
n
.
ł
a
.
.
ł
o
o
.
.
ł
a
.
.
ł
o
o
.
.
f
e
,
ż
ę
.
.
ł
ą
,
o
j
y
y
.
.
ł
o
a
h
h
h
ę
.
.
ł
e
,
o
-
a
.
.
ł
ą
,
a
-
o
w
?
.
W
i
b
ś
ł
a
.
w
.
.
w
.
.
a
.
.
w
.
y
ę
w
i
y
i
,
e
.
ą
ę
ą
z
m
z
.
.
e
i
e
i
.
ś
ł
y
e
.
.
.
s
ł
e
i
ł
m
h
.
.
e
i
a
k
-
k
r
2
i
i
w
,
c
w
l
:
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
.
e
a
.
.
y
.
.
n
n
i
n
.
.
n
n
i
r
.
.
o
ł
a
i
?
.
ł
z
.
.
ł
e
.
.
ł
.
.
ł
.
w
u
y
?
z
i
d
m
.
W
i
b
i
ł
m
.
.
.
.
.
.
.
.
z
a
e
o
ł
y
.
u
s
a
w
.
w
.
.
w
.
.
w
.
.
e
.
y
i
ę
.
i
y
o
j
-
.
i
z
e
.
.
i
z
i
a
.
.
.
i
z
w
-
.
i
z
i
.
z
ą
i
,
i
.
,
y
i
i
5
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.