W pustyni i puszczy, Różności, konspekty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Scenariusz nr 44. Henryk Sienkiewicz W pustyni i w puszczy Temat: Czy uwa ĝ nie przeczytali Ă my utwór Henryka Sienkiewicza W pustyni i w puszczy ? Tok lekcji Czynno Ă ci ucznia: Czynno Ă ci nauczyciela: Potrzebne materia ï y Omówienie lekcji Wprowa- dzenie – rozwi È zuje krzy ĝ ówk Ú , wykorzystuj È c przyniesione materia ï y – odczytuje odpowiedzi i has ï o – poprawia b ïÚ dy – rozdaje karty z krzy ĝ ówkami karty z krzy ĝ ówk È – dla grup (Za ïÈ cznik nr 1) dost Ú pne materia ï y na temat Henryka Sienkiewi- cza Zaj Ú cia rozpoczynamy od rozwi È zania krzy ĝ ówki. Uczniowie zostaj È podzieleni na grupy i zmagaj È si Ú z zadaniem przez oko ï o 15 minut, wykorzystuj È c przy- niesione materia ï y. Po up ï ywie okre Ă lonego czasu sprawozdawca wybranej grupy podaje prawid ï owe od- powiedzi i odczytuje has ï o. Pozosta ï e grupy sprawdza- j È swoje zapisy, ewentualnie poprawiaj È je, uzupe ï nia- j È . W razie potrzeby nauczyciel udziela dodatkowych wyja Ă nie ñ (tutaj jest te ĝ czas na przekazanie kilku wybranych ciekawostek z ĝ ycia Henryka Sienkiewicza, w tym ogólnych informacji na temat okoliczno Ă ci po- wstania powie Ă ci W pustyni i w puszczy ), a nast Ú pnie podaje temat lekcji. – udziela dodatko- wych wyja Ă nie ñ (podaje ciekawostki z ĝ ycia H. Sienkie- wicza, opowiada o okoliczno Ă ciach powstania powie Ă ci) – podaje temat lekcji • – zapisuje temat lekcji Realizacja – rozdaje teksty sprawdzianu i karty odpowiedzi spraw- dzian z tre Ă ci lek- tury (Za ï . nr 2) karta odpowiedzi (Za ï . nr 3) Zasadnicza cz ÚĂÊ lekcji to sprawdzian ze znajomo Ă ci tre Ă ci lektury, na który przeznaczamy 15–20 minut. Uczniowie pracuj È samodzielnie. Po up ï ywie okre Ă lo- nego czasu nauczyciel zbiera sprawdziany do oceny. – czyta cicho ze zrozumieniem – odpowiada pisemnie na po- stawione pytania – zbiera sprawdziany • • • Tok lekcji Czynności ucznia: Czynności nauczyciela: Potrzebne materiały Omówienie lekcji Zakoń- czenie – opowiada o wrażeniach zwią- zanych z czytaniem lektury – prowadzi pogadan- kę na temat wrażeń, jakie towarzyszyły uczniom podczas czytania lektury – podaje treść zadania domowego Na zakończenie chętni uczniowie dzielą się wrażenia- mi, jakie towarzyszyły im podczas czytania lektury, np. oceniają książkę, opowiadają o wybranych przy- godach bohaterów, o ulubionych postaciach. – zapisuje treść zadania domo- wego Zadanie domowe Przygotuję informacje (notatki, zakładki w książce) na temat elementów świata przedstawionego w poznanej powieści: czas, miejsce wydarzeń, bohaterowie, przebieg najważniejszych wydarzeń. l . , . , . ; : W . M , . , . y . , . M , . , . M : . W , . , . , . , . , . , . , . a u i o ę z h . e n a – a . . . a , a e o e ę y – m . a ć a – m i . . . W h 8 z ł o t y z z u j z i a – o . . j a z a ć w h . . a , a m . a , o z ł m w - ę y . 5 u z m . m y a o u y y z y o . . ł i j w 2 , y k z . . m . o z , w m o k u i . . y a y e u . . , w m z ł . w : ż . 2 1 5 4 4 1 6 3 0 7 8 6 z ł w h . 5 3 2 9 ł ą ę . . 7 i i w ] k r 1 e i , 3 h . . M . . M . W . W . m . . e , e t - o . . , e a ę z ą - . . ł k , e e ł ę o . . ł ę i ł ę - . s a z m ś . . . . . . . . ? . k ś ł ę w m . i i z k . . i ę j . . i ł w u . . i w e . . a i i o , y . . . . . . . . . s l ł ę . . . . . . . . . a a o a . , s i . . , r i . . , i i . . , i i . j e , : . , y i e . . . . . . . . ą ę w . a e w e i j a e . z a e a e i y W e o ą w ą . . e j . . z j . . z h . . o z . y e . e e z y o . y e a . . y w e . . y w e a i . . . y z a o i . u o n . ł a . . ł o o . . ł a . . ł o o . . f e , ż ę . . ł ą , o j y y . . ł o a h h h ę . . ł e , o - a . . ł ą , a - o w ? . W i b ś ł a . w . . w . . a . . w . y ę w i y i , e . ą ę ą z m z . . e i e i . ś ł y e . . . s ł e i ł m h . . e i a k - k r 2 i i w , c w l : , , , , , , , , , , , , , , , , , ] . e a . . y . . n n i n . . n n i r . . o ł a i ? . ł z . . ł e . . ł . . ł . w u y ? z i d m . W i b i ł m . . . . . . . . z a e o ł y . u s a w . w . . w . . w . . e . y i ę . i y o j - . i z e . . i z i a . . . i z w - . i z i . z ą i , i . , y i i 5 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |