w wielkanocnym nastroju-DOBA, Materiały dla klas 1-3 NOWE!!!, Adaś i Jaś na matematycznej wyspie, klasa 3 karty ...
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->kacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 126, s.1KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczEaena1mW wielkanocnym nastrojuZwyczaje wielkanocnePrzeczytaj tekst inscenizacji.OSOBY:KURCZAK, JAJKO, PALMA WIELKANOCNA, BABCIA, JAŚ,chowanieyKAROLINA (siostra cioteczna Jasia), RODZINA JASIA, ZAJĄCWfizyczneSCENA 1Kurczak i Jajko spacerują po starej wiejskiej zagrodzie. Kłócą się.Kurczak:Kura była pierwsza.Jajko:Nie! Jajko było pierwsze. Z jajka wylęgają się kurczaki.Kurczak:Pomyśl! Skąd się wzięło jajko bez kury?acjaduktyJajko:A skąd by się wzięła kura?EplascznaKurczak:Z jajka.Jajko:No właśnie. Znaczy to, że pierwsze było jajko.Kurczak:To ciekawe, kto zniósł jajko?Nadchodzi Palma WielkanocnaKurczak:Ty, kijek, coś się tak wystroił?kacjaucznaEdlastyJajko:Czy to jakiś pokaz mody?pPalma Wielkanocna:Nie jestem żadnym krzakiem. Jestem wielkanocną palmą.Co roku tak wyglądam.Kurczak i Jajko:Zaraz pękniemy! Palma! A gdzie masz kokosy?Palma Wielkanocna:Nie jestem palmą kokosową, tylko WIELKANOCNĄ.Stworzoną według dawnego zwyczaju z gałązek wierzbowych, leszczynowychi innych. Przyozdabia się mnie kolorową bibułką, kwiatami. Ozdoby są różnew różnych regionach Polski. W niedzielę zwaną niedzielą palmową idzie się ze mnądo kościoła.Kurczak i Jajko:A… to co innego. Przepraszamy!Palma Wielkanocna:Przeprosiny przyjęte. O co się sprzeczaliście?Kurczak:Co było pierwsze – jajko czy kura?!Palma Wielkanocna (Zmądrą miną.):To słynny dylemat przyczynowo-skutkowy.W tym czasie przed ich nosem przebiega Zając.Jajko:Że co?! Kogo?! Jak?!Kurczak:Dokąd pobiegł?Palma Wielkanocna:Trochę filozofii i się gubicie.Publikacja bezpłatnaamiProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegokacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 126, s.2KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczEaenamKurczak:Nie my się gubimy, tylko zając.Palma Wielkanocna:Jaki zając?Jajko:Zając! Nie żaden dylemat przyczynowo-jakiś-tam, tylko nasz Kicek.Palma Wielkanocna:Pewnie przygotowuje się do chowania prezentów…Kurczak i Jajko:Prezentów?Palma Wielkanocna:To kolejny wielkanocny zwyczaj. Szuka się zająca, a tam,owaniegdzieychycznezajączek, jest niespodzianka.WfizKurczak i Jajko:To szukajmy go, szukajmy!Wybiegają za scenę.Palma Wielkanocna:Poczekajcie! Jeszcze nie teraz!Biegnie za nimi.SCENA 2acjaduktycznaEplasWchodzi Jaś z babcią. Siadają przy stole. Babcia przeciera ściereczką pisankę,podnosi ją do góry i przygląda się jej.Jaś:Co robisz, babciu?Babcia:Sprawdzam, czy jajka się dobrze pomalowały.cjakaJaś:duastycznaSą piękne. Czy mógłbym też jakieś pomalować?EplBabcia:Proszę bardzo.Jaś wyjmuje flamastry z plecaka i zaczyna malować.Jaś:Dlaczego maluje się jajka na Wielkanoc?Babcia:Jajko to symbol odradzającej się do życia wiosną przyrody. Odradzającychsię ludzi. Takim poświęconym jajkiem dzielimy się podczas śniadaniawielkanocnego.Jaś:A wiesz może, babciu, co było pierwsze: jajko czy kura?Babcia (zuśmiechem):Odpowiedź jest prosta.Jaś:Jak to?Babcia:Oczywiście, że pierwsza była kura. To kurę właśnie dziadek kupił na targui przyniósł do domu. Więc kura była pierwsza.Jaś się śmieje.Babcia:Pokaż, co tam namalowałeś, filozofie jeden.(Oglądajajko. Dziwi się.)A to co?Jaś:Emotikonki.amiPublikacja bezpłatnaProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegokacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 126, s.3KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczEaenamBabcia:Jakie ikonki?Jaś:Różne minki. Narysowałem ich dziesięć. Takie same mam na wirtualnejpisance.Babcia:Jakiej pisance?Jaś:Takiej w moim tablecie.Babcia:Ciekawe, jak się przy śniadaniu wielkanocnym tym jajkiem z tabletuowanieychpodzielisz?WfizyczneJaś:To tylko taka zabawa. Podzielę się przecież prawdziwym jajkiem.Z boku po cichu przebiegają Palma i Kurczak. Jaś ich zauważa.Babciu, widziałem, jak kurczak bawi się z palmą!Babcia (Głaszczechłopca po głowie):Ty naprawdę masz wybujałą wyobraźnię,Jasiu.SCENA 3acjaduktycznaEplasPalma Wielkanocna:Widzieli nas?Kurczak:Chyba nie.Palma Wielkanocna:Uf, na szczęście! Jeszcze wsadziliby nas do tego małegokoszyka…Kurczak:A dlaczego wszystkich dziś chcą uwięzić w koszyku? Włożyli tamkacjaduastkiełbasę i nasze Jajko…EplycznaPalma Wielkanocna:To żadne więzienie, tylko miejsce dla wybrańców. Jaśz babcią poszli do kościoła poświęcić pokarmy.Kurczak:Po co?Palma Wielkanocna:Jutro wielkie tradycyjne, niedzielne wielkanocne śniadanko.Ze święconką z koszyka, z babką piaskową i różnymi smakołykami. Oj, będziepachnieć!Kurczak:To też idę na to śniadanko!SCENA 4Uroczyste śniadanie. Stół zastawiony zgodnie z tradycją. Przy stole siedzą rodzice,babcia i kilka osób z rodziny. Gwar. Wbiega Jaś.Jaś:W tym roku pochowaliście zajączki bardzo dokładnie. Żadnego nie mogęznaleźć.Mama:Nie znalazłeś zajączka?Jaś:Może go pożarł smok?Mama:Jaki smok?Jaś:Wawelski.Publikacja bezpłatnaamiProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegokacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 126, s.4KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczSmok to pożarł barana.Tata:nEaeamMama:I mimo to nie ma nic wspólnego z Wielkanocą.Tata:Ale może pozwoli ci zapamiętać, że symbolem Wielkanocy jest baranek.Jaś:Będę pamiętał.Mama:A gdzie Karolinka?Jaś:Pójdę jej poszukać.Wybiega. Po chwili wraca z Karolinką przebraną za kurczako-zajączka, którahowanieyczyczneWfiniesie kosz pełen pisanek i zajączków.Ciocia:A to niespodzianka!Karolinka:Znalazłam prezenty! Były w tamtym pokoju!Dzieci rozdają wszystkim (aktorom i widzom) zajączki i pisanki, życząc wesołychświąt.acNajaduktyczscenę wbiegają Kurczak i Palma Wielkanocna. Polewają wszystkich delikatnienaEplaswodą z jajek-psikawek.Kurczak i Palma Wielkanocna:A jutro lany poniedziałek. Nie zapomnijcie!Zapisz2Edpuakayccjzanaw zeszycie miejsce, czas i postacie występującelstw inscenizacji o zwyczajach wielkanocnych.34Ułóż i zapisz w zeszycie ciekawe życzenia wielkanocne dla Twojejrodziny.Dopasuj rzeczowniki do odpowiednich rodzajów.słońcekoszrodzaj męskisamochódskrzynkadrzewowózekwiadrorowerrodzaj żeńskiklamkabetoniarkamiotłarodzaj nijakikrzesłopapieramiPublikacja bezpłatnaProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegoacjadutkmatyczEaenamAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 126, s.5KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................owanychyczneieWfizW wielkanocnym nastrojuDOBA to 24 godziny.TYDZIEŃ to 7 dni.MIESIĄC może mieć 30 lub 31 dni, luty ma 28 lub 29 dni.acjaROK dzieli się na 12 miesięcy, ma 365 lub 366 dni.duktycznaEplasCo cztery lata jest rok przestępny.1kacjaduastycznaEplUzupełnij.a) Miesiące, które mają 30 dni, to:b) Miesiące, które mają 31 dni, to:c) Luty to najkrótszy czy najdłuższy miesiąc roku?2Zapisz datę tegorocznej Wielkanocy na trzy sposoby.Dzień Dziecka – 1 czerwca, 1 VI, O1.06Wielkanoc –cami3Ostatni rozdział pewnej książki zaczyna się na stronie 100,a kończy na 150. Ile stron liczy ten rozdział?Rozdział ten liczyPublikacja bezpłatnaProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego [ Pobierz całość w formacie PDF ] |