W2-Otoczenie, studia, Strategia marketingowa firmy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
OTOCZENIE PRZEDSIĘBIORSTWA PRZEDSIĘBIORSTWA OTOCZENIE Konieczność badania otoczenia przedsiębiorstwa: ze względu na zmienność otoczenia, ze względu na nowe możliwości, ze względu na nowe zagrożenia, ze względu na nowe wyzwania, ze względu na nowe potrzeby. Otoczenie przedsiębiorstwa: zbiór zewnętrznych „aktorów” (podmiotów) i sił, które oddziaływują na możliwości firmy co do jej rozwoju oraz na utrzymywanie udanych transakcji z nabywcami. Otoczenie przedsiębiorstwa: makrootoczenie (dalsze, przedmiotowe), na które pojedyncze przedsiębiorstwo nie ma wpływu i musi się do niego dostosowywać; obejmuje duże siły społeczne oddziałujące na wszystkie podmioty z mikrootoczenia, mikrootoczenie (bliższe, podmiotowe), w którym działa i na które może wpływać; obejmuje podmioty z bezpośredniego otoczenia firmy wpływające na jej możliwości obsługi rynków. Elementy otoczenia bliższego: dostawcy – przedsiębiorstwa bądź osoby fizyczne dostarczające zasobów potrzebnych firmie do realizacji prowadzonej działalności, nabywcy – ostateczni odbiorcy oferty marketingowej przedsiębiorstwa, pośrednicy – firmy wspierające działalność przedsiębiorstwa, głównie w promocji, dystrybucji i sprzedaży produktów finalnym odbiorcom, [ Pobierz całość w formacie PDF ] |