Własności lotne

Własności lotne, Szkoła, Budowa i Projektowanie Obiektów Latających
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Postaciedrgań–Oscylacjeszybkie
PROJEKTOWANIEIBUDOWA
OBIEKT
OBIEKTÓWLATAJ
WLATAJĄCYCH
CYCH
II
Własnościlotne
II
Postaciedrgań–Oscylacjeszybkie
Postaciedrgań–Oscylacjeszybkie
Modeluproszczonyoscylacjiszybkich
Załozenia:
u
=
#
=
0
,
U
=
V
0
Równanie:
m

Z
w
#
S
x
w
=
Z
w
mV
0
+
Z
q
w
S

M
J
q
M
S
V
+
M
q
x
w
y
w
x
0
q
PROJEKTOWANIEIBUDOWA
OBIEKT
WLATAJ
III
u
#
#
#
Postaciedrgań–Fugoida
Postaciedrgań–Fugoida
modeluproszczony
załoŜenia:
w
=
q
=
0
,
θ
e
=
α
e
=
0
,
U
e
=
V
0
m
0
u
=

u
mg
u
0

mV

Z
θ
Z
0
θ
0
q
u
PostaciedrgańPrzechylanie
PostaciedrgańPrzechylanie
Przechylanie–modeluproszczony
załoŜenia:
u
=
v
=
w
=
q
=
r
=
0
równanie:
J
p
p
=
L
p
#
#
X
#
#
#
x
PostaciedrgańSpirala
PostaciedrgańHolendrowanie
PostaciedrgańHolendrowanie
PostaciedrgańHolendrowanie
Holendrowanie–modeluproszczony
załoŜenia:
#
p
=
p
=
φ
=
φ
=
0
,
r
=
ψ
#
,
ψ
=
β
,
v
=
β
V
równanie:
J
z
r
=
N
v
v
+
(
N
r
+
S
x
V
)
#
0
#
Diagramstatecznościbocznej–TS11Iskra
Comówią przepisy?
0.60
L
v
0.40
0.20
N
v
0.00
ã
SAS
0.10
0.00
0.10
0.20
0.30
0.20
0.40
Boundariesofstability
duchroll
spiral
0.60
ã
SAS
Comówią przepisy?
Inneregulacje:
Norma:
MILF8785C
najbardziejspójnyopublikowany
dokumentdotyczącywłaściwości
lotnychsamolotu
JAR23.175–warunkisprawdzeniastatecznościstatycznej
Nowawersjanosioznaczenie:
MILSTD1797A
Klasasamolotu
FazyLotu
Definicjafazylotu
Typowestanylotu
A. Obejmuje wszystkie fazy lotu,
oprócz startu lub lądowania, wyma
gające dokładnego pilotowania i
szybkiego manewrowania
. Są wy
maganeoperacjeprecyzyjnegonadą
Ŝaniaidokładnegosterowaniatrajek
toriąlotu
walkapowietrzna
atakcelunaziemnego
rozpoznanielotnicze
tankowaniewpowietrzu
lotześledzeniemrzeźbyterenu
poszukiwaniemorskielubmorskieoperacjera
townicze
lotwzwartejformacji(lotwszyku)
lotakrobacyjny
Klasa
Podstawowecharakterystykisamolotu
I
Małylekkisamolotomaksymalnejmasiem

5000kg
II
Samolotośredniejmasiestartowej(5000
÷30000kg)
orazumiarkowanychzdolnościachmanewrowych
(przyrostyprzeciąŜeniapionowegoodmałychdo
średnich)
III DuŜy,cięŜkisamolotomasiestartowejpowyŜej
30000kgorazumiarkowanychzdolnościach
manewrowych(przyrostyprzeciąŜeniapionowego
odmałychdośrednich)
IV
Samolotośredniejmasiestartowej(5000
B. Obejmuje wszystkie fazy lotu,
oprócz startu i lądowania, które nie
wymagają dokładnego pilotowania i
są realizowane przyumiarkowanym
manewrowaniu. Niekiedy moŜe za
chodzićkoniecznośćdokładnegoste
rowaniatrajektoriąlotu.
wznoszenie
przelotnatrasie
schodzenie
tankowaniewpowietrzu,gdyrozpatrywany
samolotpełnirolęsamolotutankowca
÷30000kg)
iduŜychzdolnościachmanewrowych(przyrosty
przeciąŜeniapionowegoodśrednichdoduŜych)
C. Obejmuje wszystkie fazy lotu
związanezestartemilądowaniem,w
którychjestwymaganeumiarkowane
manewrowanieprzydokładnym ste
rowaniutrajektoriąlotu.
startsamolotu
lądowanie
odejścienadrugikrąg
podejściedolądowania,wtymtakŜepodej
ścienaprzyrządy
Poziomyakceptowalności
OcenawskaliCooperaHarpera
Poziom MoŜliwośćwykonaniazadania
1 WłaściwościpilotaŜowesamolotusąbardzodobrei
całkowiciewystarczajądoprecyzyjnegowykonania
rozwaŜanejfazylotu
2 WłaściwościpilotaŜowesąodpowiedniedo
wykonaniadanejfazylotu.lecz:
a)występująutrudnieniaprowadzącedospadku
efektywnościwykonaniacałegozadanialub
b)pojawiasiędodatkoweobciąŜeniepilotaprzy
efektywnymwykonywaniuzadanialub
c)czynnikia)ib)występująjednocześnie
3 MoŜliwejeststerowaniesamolotem,lecz:
a)występująceutrudnieniaprowadządoduŜego
spadkuefektywnościwykonaniacałegozadanialub
b)ogólneobciąŜeniepilotapodczaswykonywania
zadaniaosiągagranicęjegowydolności
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.