w kaszubskiej krainie

w kaszubskiej krainie, Materiały dla klas 1-3 NOWE!!!, Adaś i Jaś na matematycznej wyspie, klasa 3 karty pracy
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->kacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 93, s.1KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczEaenamW kaszubskiej krainie1Przeczytaj uważnie legendę o powstaniu Kaszub.owanychyczneieWfizEdyta KrawiecLegenda o KaszubachJaki kształt ma Ziemia? Okrągły – odpowiecie. I będzie to, jak mówimoja babcia, święta racja. A czy góry mogą jeszcze urosnąć? Jasne!Ziemia zmienia się nieustannie, tylko bardzo, bardzo powoli.kacjaduDawno temu Bóg stwarzał okrągłą Ziemię, jej lądy, morza, lasy, jeziora,Eplastycznapustynie, góry. Wyjmował je z wielkiej skrzyni, stawiał w miejscu, gdziemiały rosnąć, płynąć, dawać cień lub pożywienie ludziom. Gdy jużstworzył wszystkie krainy, dał je pod opiekę swym aniołom. Jednemujednak nie spodobało się przydzielone mu miejsce. Wyglądało tak,kacjajakby Bóg o nim zapomniał: było puste, piaszczyste, nie miało roślinduastycznaEpli na dodatek było płaskie jak patelnia. Anioł otrzepał więc skrzydła,poprawił włosy i ułożył sobie w myślach, o co poprosi Pana Boga. Alegdy już przed nim stanął, słowa uciekły mu z głowy. Też tak pewnieczasami macie, gdy musicie porozmawiać z kimś bardzo ważnym. Bógpoczekał jednak, aż aniołowi przejdzie ta nieśmiałość. A anioł zebrałsię w sobie i powiedział: „Co to za kraina, gdzie dzieci nie pobawią sięw chowanego, bo nie ma się gdzie schować, gdzie nie ma się nawet o copotknąć, bo porządnego kamienia nigdzie nie ma? Nie ma też gdzie sięwykąpać, ptaki nie mają gdzie mieszkać, sarny – gdzie uciekać przedwilkiem. Pomóż Panie Boże, aby i moja kraina była piękna”.Bóg chwilkę pomyślał, spojrzał na anioła i przyniósł wielką skrzynię.Tę, z której wyjmował góry, drzewa, jeziora… Potem wysypał wszystko,co jeszcze w niej zostało, na tę krainę. Jakże zrobiło się tam pięknie!Publikacja bezpłatnaamiProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegokacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 93, s.2KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................acjadutkmatyczEaenaWyrosły pagórki i lasy. Rzeki wiły się między nimi jak srebrne wstążki.Drzewa dawały cień. W jeziorach ryby goniły jedna za drugą. W wodziejak w lustrze odbijało się niebo. Kwiaty, ptaki i zwierzęta mieniły sięwszystkimi kolorami tęczy.owanUważacie, że to był koniec kłopotów? Nie. Otóż w tej krainie pojawiliychyczneieWfizsię ludzie. Byli uparci. Jeden z nich chodził i mówił: „A ka szuba?”. Cooznaczało w jego języku: „Gdzie ubranie?”. Słyszał to anioł, słyszał toi Bóg. A że (jak mówiłem) człowiek ten był uparty, to i mówić od razunie przestał. W końcu Bóg dał mu wymarzone ubranie, a krainę od tejpory nazywano Kaszubami.acjaduktycznaEplasm2kacjaduastycznaEplZnajdź w internecie, co symbolizują kaszubskiekolory. Uzupełnij rysunek.żółty jakczarny jakczerwony jakzielony jakniebieski jakchabrowy jakgranatowy jakamiPublikacja bezpłatnaProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegokacjaduonistycznEolapAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 93, s.3KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................3ukacjadPołącz słowaEatematycznamz odpowiednimi wyjaśnieniami.•chudy, biedny•piękny•kobieta, żona•dobrze, przyzwoicie•spokój, bezpieczeństwo•tchórzliwy•podobno, rzekomo•wstążka•staw•duma, zarozumiałośćbezpjek•belni•belno•owanychyczneieWfizbjałka•bjedni•blevjązka•błotko•bodej•bojąci•bucha•acjaduktycznaEplas4Zapisz wybraną ciekawostkę dotyczącą Kaszub.kacjaduastycznaEplami5Opisz w zeszycie kaszubski krajobraz.Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegoPublikacja bezpłatnaacjadutkmatyczEaenamAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 93, s.4KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................1owanychyczneieWfizW kaszubskiej krainieWypisz liczby, przez które dzieli się podana liczba.42acjaduktycznaEplas1854kacjaduastyczna36Epl122448606cami2Oblicz iloczyn liczb:4i65i67i62i610 i 68i6Publikacja bezpłatnaProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu SpołecznegoacjadutkmatyczEaenamAd@ i J@ś na matematycznej wyspie – materiały dla ucznia, klasa III, pakiet 93, s.5KARTA:..........................................Z KLASY:.......................................3owanObliczychyczneienaWfizpodstawie wzoru.(60 + 30) : 6 = 60 : 6 + 30 : 6 = 10 + 5 = 5acjaduktycznaEplas(24 + 60) : 6=(42 + 48 ) : 6=(18 + 36) : 6=4uEdlastycznap(54j+ 42) : 6=kacaAda chce wyjechać na wycieczkę do Kartuz, która będziekosztowała 100 zł. Ada przez 6 miesięcy zbierała po 6 zł,a przez 3 miesiące po 10 zł. Ile pieniędzy potrzebuje jeszcze,żeby pojechać na wycieczkę?Odpowiedź:cami84 : 6 = (60 + 24) : 6 = 60 : 6 + 24 : 6 = 1484 = 60 + 241045Oblicz iloraz. Skorzystaj ze wzoru.66 : 6=Publikacja bezpłatnaProjekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.