W Hogwarcie

W Hogwarcie, Sprawdzian kl.6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TEST I
- W HOGWARCIE -
"JuŇ po paru pierwszych tygodniach Harry musiaþ przyznaę, Ňe wymachiwanie rŇdŇkĢ i
mamrotanie paru Ļmiesznych sþw to dziecinna zabawa w porwnaniu z tym, czego ich uczono.
W kaŇdĢ Ļrodħ, o pþnocy, studiowali niebo przez teleskopy, poznajĢc nazwy rŇnych
gwiazd i ruchy planet. Trzy razy w tygodniu wychodzili z zamku do cieplarni, aby uczyę siħ
zielarstwa pod kierunkiem przysadzistej starej czarownicy, profesor Sprout. Uczyli siħ, jak
hodowaę te wszystkie dziwne roĻliny i grzyby, a takŇe jaki z nich robię uŇytek.
Najnudniejsza byþa historia magii, jedyny przedmiot wykþadany przez ducha. Profesor
Binns byþ juŇ bardzo stary.(...) WciĢŇ zapadaþ w drzemkħ, kiedy oni zapisywali dþugie listy
nazwisk i dat, mylĢc Emeryka Zþego z UIrykiem Niegodziwym.
Profesor Flitwick, nauczyciel zaklħę i urokw, byþ maleıkim czarodziejem, ktry musiaþ
staę na stosie ksiĢg, Ňeby widzieę coĻ spoza katedry.
(...) Profesor Mc Gonagall byþa zupeþnie inna. Energiczna i bystra, daþa im pokaz tego, co
potrafi, kiedy tylko usiedli w þawkach.
Transmutacja jest najbardziej niebezpiecznym i zþoŇonym rodzajem magii, jakiego
bħdziecie siħ uczyę w Hogwarcie - oznajmiþa. - KaŇdy, kto bħdzie rozrabiaþ, opuĻci klasħ i juŇ do
niej nie wrci. ZostaliĻcie ostrzeŇeni.
Potem zamieniþa katedrħ w prosiaka, a prosiaka w katedrħ. Zrobiþo to na wszystkich duŇe
wraŇenie i nie mogli siħ doczekaę, kiedy sami zacznĢ zmieniaę meble w zwierzħta".
J. K. Rowling, " Harry Potter i kamieı filozoficzny" (fragmenty)
1. FormĢ wypowiedzi zastosowanĢ w cytowanym fragmencie jest: (0-1 pkt)
B) opowiadanie
C) opowiadanie z dialogiem
D) opis
2. Fragment pozwala czytelnikowi poznaę dokþadnie: (0-1 pkt)
C) przedmioty lekcyjne
D) rozrywki uczniw
obowiĢzujĢce w Hogwarcie
3. OsobĢ opowiadajĢcĢ o nauce w szkole magii i czarodziejstwa w Hogwarcie jest: (0-
1 pkt)
B) narrator
C) podmiot liryczny
D) gþwny bohater
4. DuŇo miejsca, w cytowanym fragmencie, poĻwiħcono profesorom Harryego. Forma
wypowiedzi pozwalajĢca poznaę i wyobrazię sobie opisywanĢ postaę to:(0-1 pkt)
B) charakterystyka
C) rysopis
D) Ňyciorys
5. Nauczyciele HarryÓego rŇnili siħ od zwykþych nauczycieli tym, ze: (0-1 pkt)
C) lubili wszystkich swoich uczniw D) potrafili czarowaę
B) byli energiczni i bystrzy
6. Jakiego z nastħpujĢcych przedmiotw nauczaþ profesor Binns: (0-1 pkt)
A) zielarstwa
B) historii magii
C) transmutacji
D) zaklħę i urokw
7. Podczas lekcji transmutacji prof. Mc Gonagall zamieniþa katedrħ w: (0-1 pkt)
A) prosiaka
B) kota
C) sþonia
D) psa
1/6
A) wyznanie liryczne
A) Harry'ego Pottera
B) miejsca zdarzeı
A) autor powieĻci
A) opis postaci
A) byli starzy
8. Zwierzħ zamienione w katedrħ naleŇy do gromady: (0-1 pkt)
B) pþazw
C) gadw
D) ptakw
9. Sþowo katedra oznacza w tekĻcie podwyŇszenie. Znaczenia wyrazu bħdziesz szukaę
przede wszystkim w: (0-1 pkt)
B) sþowniku jħzyka angielskiego
C) sþowniku poprawnej polszczyzny D) sþowniku ortograficznym
10. áProfesor Binns byþ juŇ bardzo staryÑ to zdanie: (0-1 pkt)
C) pojedyncze nierozwiniħte
B) pojedyncze rozwiniħte
11. áNajnudniejszyÑ to poprawnie utworzony stopieı najwyŇszy przymiotnika: (0-1 pkt)
A) nudniejszy
B) nudny
C) nieciekawy
D) najbardziej nieciekawy
12. Ktrego z przedmiotw spoĻrd wymienionych w przytoczonym fragmencie
chciaþ(a)byĻ siħ uczyę i dlaczego? Uzasadnij posþugujĢc siħ dwoma argumentami. (0-
2 pkt)
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
13. Scharakteryzuj (w 6- 8 zdaniach) nauczyciela ulubionego przedmiotu, ktrego uczysz
siħ w szkole. (0- 6 pkt)
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
2/6
A) ssakw
A) sþowniku jħzyka polskiego
A) zþoŇone wspþrzħdnie
D) zþoŇone podrzħdnie
14. Zredaguj ogþoszenie dla miþoĻnikw HarryÓego Pottera o balu przebieraıcw. (0-3 pkt)
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ
Wedþug legendy polskie czarownice spotykajĢ siħ na ýysej Grze. Na podstawie mapy
odpowiedz na pytania.
15. ýysa Gra znajduje siħ na wschd od miasta: (0-1 pkt)
A) Starachowice
B) Ostrowiec ĺwiħtokrzyski
C) Kielce
D) Opatw
16. Na zachd od ýysej Gry przebiega poþudnik: (0-1 pkt)
A) 21 
B) 51 
C) 21 10'
D) 51  50'
17. Czarownice czħsto wykorzystywaþy grzyby do produkcji rŇnych mikstur. Ktry z
przedstawionych grzybw nie jest jadalny? (0-1 pkt)
A)
B)
C)
D)
3/6
W klasie liczĢcej 20 osb, uczniowie na lekcji transmutacji, zamieniali meble w zwierzħta. 20%
uczniw zamieniþo katedrħ w psa, 1/4 uczniw - w jaszczurkħ, 4 osoby -w mysz, a pozostaþym
uczniom nie udaþy siħ czary.
18. Ilu uczniom udaþa siħ ta sztuczka? (0-1 pkt)
C) 12
B) 11
19. Jaka czħĻę uczniw nie posiadþa jeszcze umiejħtnoĻci transmutacji? (0-1 pkt)
A)
2
B)
7
9
C)
20
D) poþowa
Na Ļcianie, przed wejĻciem do jednej z komnat, znajdowaþ siħ ciĢg znakw.
I
II
III
IV
20. Aby otworzyę drzwi, naleŇaþo nacisnĢę znak przedstawiajĢcy takĢ figurħ, ktrej pole
rŇniþo siħ od pola pozostaþych figur. Ktra z figur otwieraþa wejĻcie do komnaty? (0-1
pkt)
D) III
B) II
C) IV
21. Drugie drzwi otwieraþ przycisk z prawidþowym dziaþaniem. Jest to dziaþanie: (0-1 pkt)
C) 12 = 18:3¤2
D) 12 = (5 +1) ¤4-2
22. Jest godzina 14:35. Mecz quidditcha ma rozpoczĢę siħ za kwadrans. Czas
rozpoczħcia gry wskazuje zegar: (0-1 pkt)
A)
B)
C)
D)
23. NajwaŇniejszy w grze guidditch jest znicz: maþa piþka, o rozmiarach piþki golfowej ze
skrzydeþkami, bardzo szybka i trudna do zþapania. WiedzĢc, Ňe Ļrednica piþki golfowej
wynosi 0,41 dm podaj, jaki jest promieı znicza: (0-1 pkt)
A) 2,05 dm
B) 4,1 cm
C) 2,05 cm
D) 8,2 cm
4/6
A) 10
D) 13
5
20
A) I
A) 12 = 3
4
B) 12 = 3+3¤2
24. W Anglii sĢ inne jednostki dþugoĻci niŇ w Polsce:
-1 cal = 2,54 cm
-1 stopa = 30,48 cm
-1 jard = 91,44 cm.
Miotþy, ktrych uŇywali uczniowie Hogwartu do gry w quidditcha miaþy 5 stp dþugoĻci.
WyraŅ tħ dþugoĻę w calach i centymetrach. (0-4 pkt)
5/6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.