W Hogwarcie, Sprawdzian kl.6
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
TEST I - W HOGWARCIE - "JuŇ po paru pierwszych tygodniach Harry musiaþ przyznaę, Ňe wymachiwanie rŇdŇkĢ i mamrotanie paru Ļmiesznych sþw to dziecinna zabawa w porwnaniu z tym, czego ich uczono. W kaŇdĢ Ļrodħ, o pþnocy, studiowali niebo przez teleskopy, poznajĢc nazwy rŇnych gwiazd i ruchy planet. Trzy razy w tygodniu wychodzili z zamku do cieplarni, aby uczyę siħ zielarstwa pod kierunkiem przysadzistej starej czarownicy, profesor Sprout. Uczyli siħ, jak hodowaę te wszystkie dziwne roĻliny i grzyby, a takŇe jaki z nich robię uŇytek. Najnudniejsza byþa historia magii, jedyny przedmiot wykþadany przez ducha. Profesor Binns byþ juŇ bardzo stary.(...) WciĢŇ zapadaþ w drzemkħ, kiedy oni zapisywali dþugie listy nazwisk i dat, mylĢc Emeryka Zþego z UIrykiem Niegodziwym. Profesor Flitwick, nauczyciel zaklħę i urokw, byþ maleıkim czarodziejem, ktry musiaþ staę na stosie ksiĢg, Ňeby widzieę coĻ spoza katedry. (...) Profesor Mc Gonagall byþa zupeþnie inna. Energiczna i bystra, daþa im pokaz tego, co potrafi, kiedy tylko usiedli w þawkach. Transmutacja jest najbardziej niebezpiecznym i zþoŇonym rodzajem magii, jakiego bħdziecie siħ uczyę w Hogwarcie - oznajmiþa. - KaŇdy, kto bħdzie rozrabiaþ, opuĻci klasħ i juŇ do niej nie wrci. ZostaliĻcie ostrzeŇeni. Potem zamieniþa katedrħ w prosiaka, a prosiaka w katedrħ. Zrobiþo to na wszystkich duŇe wraŇenie i nie mogli siħ doczekaę, kiedy sami zacznĢ zmieniaę meble w zwierzħta". J. K. Rowling, " Harry Potter i kamieı filozoficzny" (fragmenty) 1. FormĢ wypowiedzi zastosowanĢ w cytowanym fragmencie jest: (0-1 pkt) B) opowiadanie C) opowiadanie z dialogiem D) opis 2. Fragment pozwala czytelnikowi poznaę dokþadnie: (0-1 pkt) C) przedmioty lekcyjne D) rozrywki uczniw obowiĢzujĢce w Hogwarcie 3. OsobĢ opowiadajĢcĢ o nauce w szkole magii i czarodziejstwa w Hogwarcie jest: (0- 1 pkt) B) narrator C) podmiot liryczny D) gþwny bohater 4. DuŇo miejsca, w cytowanym fragmencie, poĻwiħcono profesorom Harryego. Forma wypowiedzi pozwalajĢca poznaę i wyobrazię sobie opisywanĢ postaę to:(0-1 pkt) B) charakterystyka C) rysopis D) Ňyciorys 5. Nauczyciele HarryÓego rŇnili siħ od zwykþych nauczycieli tym, ze: (0-1 pkt) C) lubili wszystkich swoich uczniw D) potrafili czarowaę B) byli energiczni i bystrzy 6. Jakiego z nastħpujĢcych przedmiotw nauczaþ profesor Binns: (0-1 pkt) A) zielarstwa B) historii magii C) transmutacji D) zaklħę i urokw 7. Podczas lekcji transmutacji prof. Mc Gonagall zamieniþa katedrħ w: (0-1 pkt) A) prosiaka B) kota C) sþonia D) psa 1/6 A) wyznanie liryczne A) Harry'ego Pottera B) miejsca zdarzeı A) autor powieĻci A) opis postaci A) byli starzy 8. Zwierzħ zamienione w katedrħ naleŇy do gromady: (0-1 pkt) B) pþazw C) gadw D) ptakw 9. Sþowo katedra oznacza w tekĻcie podwyŇszenie. Znaczenia wyrazu bħdziesz szukaę przede wszystkim w: (0-1 pkt) B) sþowniku jħzyka angielskiego C) sþowniku poprawnej polszczyzny D) sþowniku ortograficznym 10. áProfesor Binns byþ juŇ bardzo staryÑ to zdanie: (0-1 pkt) C) pojedyncze nierozwiniħte B) pojedyncze rozwiniħte 11. áNajnudniejszyÑ to poprawnie utworzony stopieı najwyŇszy przymiotnika: (0-1 pkt) A) nudniejszy B) nudny C) nieciekawy D) najbardziej nieciekawy 12. Ktrego z przedmiotw spoĻrd wymienionych w przytoczonym fragmencie chciaþ(a)byĻ siħ uczyę i dlaczego? Uzasadnij posþugujĢc siħ dwoma argumentami. (0- 2 pkt) ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ 13. Scharakteryzuj (w 6- 8 zdaniach) nauczyciela ulubionego przedmiotu, ktrego uczysz siħ w szkole. (0- 6 pkt) ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ 2/6 A) ssakw A) sþowniku jħzyka polskiego A) zþoŇone wspþrzħdnie D) zþoŇone podrzħdnie 14. Zredaguj ogþoszenie dla miþoĻnikw HarryÓego Pottera o balu przebieraıcw. (0-3 pkt) ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ ÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈÈ Wedþug legendy polskie czarownice spotykajĢ siħ na ýysej Grze. Na podstawie mapy odpowiedz na pytania. 15. ýysa Gra znajduje siħ na wschd od miasta: (0-1 pkt) A) Starachowice B) Ostrowiec ĺwiħtokrzyski C) Kielce D) Opatw 16. Na zachd od ýysej Gry przebiega poþudnik: (0-1 pkt) A) 21 B) 51 C) 21 10' D) 51 50' 17. Czarownice czħsto wykorzystywaþy grzyby do produkcji rŇnych mikstur. Ktry z przedstawionych grzybw nie jest jadalny? (0-1 pkt) A) B) C) D) 3/6 W klasie liczĢcej 20 osb, uczniowie na lekcji transmutacji, zamieniali meble w zwierzħta. 20% uczniw zamieniþo katedrħ w psa, 1/4 uczniw - w jaszczurkħ, 4 osoby -w mysz, a pozostaþym uczniom nie udaþy siħ czary. 18. Ilu uczniom udaþa siħ ta sztuczka? (0-1 pkt) C) 12 B) 11 19. Jaka czħĻę uczniw nie posiadþa jeszcze umiejħtnoĻci transmutacji? (0-1 pkt) A) 2 B) 7 9 C) 20 D) poþowa Na Ļcianie, przed wejĻciem do jednej z komnat, znajdowaþ siħ ciĢg znakw. I II III IV 20. Aby otworzyę drzwi, naleŇaþo nacisnĢę znak przedstawiajĢcy takĢ figurħ, ktrej pole rŇniþo siħ od pola pozostaþych figur. Ktra z figur otwieraþa wejĻcie do komnaty? (0-1 pkt) D) III B) II C) IV 21. Drugie drzwi otwieraþ przycisk z prawidþowym dziaþaniem. Jest to dziaþanie: (0-1 pkt) C) 12 = 18:3¤2 D) 12 = (5 +1) ¤4-2 22. Jest godzina 14:35. Mecz quidditcha ma rozpoczĢę siħ za kwadrans. Czas rozpoczħcia gry wskazuje zegar: (0-1 pkt) A) B) C) D) 23. NajwaŇniejszy w grze guidditch jest znicz: maþa piþka, o rozmiarach piþki golfowej ze skrzydeþkami, bardzo szybka i trudna do zþapania. WiedzĢc, Ňe Ļrednica piþki golfowej wynosi 0,41 dm podaj, jaki jest promieı znicza: (0-1 pkt) A) 2,05 dm B) 4,1 cm C) 2,05 cm D) 8,2 cm 4/6 A) 10 D) 13 5 20 A) I A) 12 = 3 4 B) 12 = 3+3¤2 24. W Anglii sĢ inne jednostki dþugoĻci niŇ w Polsce: -1 cal = 2,54 cm -1 stopa = 30,48 cm -1 jard = 91,44 cm. Miotþy, ktrych uŇywali uczniowie Hogwartu do gry w quidditcha miaþy 5 stp dþugoĻci. WyraŅ tħ dþugoĻę w calach i centymetrach. (0-4 pkt) 5/6 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |