w wodzie 2005 odpowiedzi

w wodzie 2005 odpowiedzi, testy szóstoklasisty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Klucz odpowiedzi do zadań zamkniętych – test
„W wodzie”
S-A4-052, S-A5-052, S-A6-052
Nr zad.
Poprawna odpowiedź
1.
D
2.
A
3.
B
4.
D
5.
D
6.
A
7.
C
8.
C
9.
D
10.
B
11.
C
12.
A
13.
A
14.
B
15.
C
16.
D
17.
B
18.
D
19.
C
20.
A
 Schemat punktowania zadań otwartych testu
„W wodzie”

S-A4-052, S-A5-052, S-A6-052
Numer
zadania
Numer
kryterium
Kryterium
Liczba
punktów
Numer
standardu
Przedstawienie poprawnego sposobu rozwiązania zadania
Przedstawienie poprawnej metody prowadzącej do obliczenia kosztu
zwiedzania ekspozycji i obliczenia
kosztu zwiedzania statku –
1 punkt
,
np.:
20

4,5
=
lub
10

9
=
20

7,5
=
lub
10

15
=
I
0 - 2
3.8
lub
20

(
4
+
7
=
Uwaga! Jeżeli uczeń nie zapisał iloczynów, ale podał poprawne wyniki, to otrzymuje 1 punkt.
21.
Przedstawienie poprawnej metody prowadzącej do obliczenia kosztu wszystkich biletów dla całej grupy –
1
punkt
, np. przy poprawnych obliczeniach:
150
+
90
+
50
=
Poprawność rachunkowa
Poprawne obliczenie iloczynów (
20

4
=
90 i
20 ⋅
7
= 150 lub
12 ⋅
20
= 240) –
1 punkt
.
5.3
II
0 - 2
Poprawne obliczenie sumy (
150 ++ = 290 lub 240 + 50 = 290) –
1 punkt
.
Uwaga! Poprawność obliczenia sumy ocenia się z uwzględnieniem wyznaczonych przez ucznia wartości wy-
rażeń: 4,5·20 i 7,5·20.
90
50
Uzupełnienie odpowiedzi adekwatnie do wykonanych obliczeń przy zastosowaniu poprawnej metody (jeśli
uczeń otrzymał 2 punkty za I kryterium).
III
0 - 1
3.9
Uwagi ogólne!
Jeżeli uczeń rozwiązał zadanie inną metodą niż wskazana w schemacie punktowania, należy określić czynności równoważne do czynności
wymienionych w schemacie. Za każde poprawne rozwiązanie uczeń otrzymuje maksymalną liczbę punktów.
Jeśli uczeń podaje wyłącznie odpowiedź, nie otrzymuje punktów.
Jeśli uczeń otrzymał 0 punktów za metodę (kryterium I), to za kryterium II i III otrzymuje również 0 punktów.
Uczeń z dysleksją:
Dopuszcza się błąd powstały przy przepisywaniu liczby, np. przestawienie cyfr, mylenie cyfr, opuszczanie cyfr.
1
 Zapisanie nazw dwóch elementów budowy ryby umożliwiających jej pływanie, np.: płetwy, ogon (mięśnie
ogona), linia boczna (linia naboczna), opływowy kształt ciała, pęcherz pławny.
Dopuszczalne odpowiedzi: śliskie ciało, ciało pokryte śluzem, śluz, kształt ciała, płetwy górne i dolne,
skrze-
la, łuski.
Przykładowe odpowiedzi niedopuszczalne: pęcherz, kształt.
Uwaga!
Jeśli wśród odpowiedzi uczeń wymienia błędną, to nie przyznaje się punktu.
22.
0 - 1
3.6
Zawarcie w ogłoszeniu wszystkich niezbędnych informacji o zawodach:

miejsce
,

rodzaj zawodów –
zawody pływackie, zawody na basenie,

termin
(data)
Uwaga!
Podanie roku nie jest konieczne. Jeżeli uczeń jako termin podaje tylko dzień tygodnia, to
nie przyznajemy punktu.
I
0 – 1
2.1
23.
lub

rodzaj zawodów
,

organizator
(zamiast miejsca i terminu) lub
informacja umożliwiająca z nim kontakt
(np. adres,
numer telefonu, e - mail, punkt kontaktowy).
Uwaga! Jeśli
uczeń napisał ogłoszenie niezgodne z tematem
(otrzymał za kryterium I 0 p.), punktuje się kry-
teria II-V.
Zawarcie w wypowiedzi zachęty wyrażonej bezpośrednio lub pośrednio, np. zachęcamy do wzięcia udziału
w …, zapraszamy..., prosimy o przybycie na …, będzie nam miło…, będą nagrody..., zapewniamy wiele
atrakcji...
Uwaga! Uznajemy za poprawne także wypowiedzi w liczbie pojedynczej, np. zachęcam do wzięcia
udziału w ...
II
0 – 1
2.2
Poprawność językowa
Wypowiedź bezbłędna.
III
0 – 1
2.3
Poprawność ortograficzna
Wypowiedź bezbłędna.
IV
0 – 1
2.3
Uczeń z dysleksją:
Komunikatywność wypowiedzi.
2
Poprawność interpunkcyjna
Wypowiedź bezbłędna.
V
0 – 1
2.3
Uczeń z dysleksją:
Wypowiedź czytelna mimo zaburzeń graficznych pisma.
Zapisanie jednego przykładu zagrożenia, jakie stanowi dla człowieka zanieczyszczona woda,
np. zanieczyszczona woda powoduje: choroby, alergie, zatrucia.
24.
I
0 – 1
5.8
Uznaje się za poprawne odpowiedzi:
czysta woda nie zawiera bakterii, które powodują choroby; zanieczysz-
czona woda powoduje zatrucia organizmów w niej żyjących.
Realizacja tematu
Przyznaje się punkt, jeżeli uczeń nawiązuje do tematu, pisząc o żegludze, żeglarstwie, rybołówstwie, spor-
tach wodnych itp.
2.1
I
0 – 1
Podanie co najmniej dwóch przykładów pozytywnych zmian w życiu człowieka spowodowanych rozwojem
żeglugi.
II
0 – 1
3.3
Przykłady mogą dotyczyć np.: odkryć geograficznych, osadnictwa na nowych terenach, badań naukowych,
wymiany handlowej, transportu towarów, podróży, pozyskania żywności (rybołówstwa), rozwoju sportów
wodnych (żeglarstwa, windsurfingu, kajakarstwa).
Sformułowanie logicznie uporządkowanej wypowiedzi.
III
0 – 1
2.3
Poprawność językowa
Dopuszczalne dwa błędy językowe.
25.
IV
0 – 1
2.3
Poprawność ortograficzna
Dopuszczalne dwa błędy ortograficzne.
V
0 – 1
2.3
Uczeń z dysleksją:
Wypowiedź komunikatywna.
Poprawność interpunkcyjna
Dopuszczalne dwa błędy interpunkcyjne.
VI
0 – 1
2.3
Uczeń z dysleksją:
Zamyka myśl w obrębie zdania.
Uwaga!
Kryteria III, IV, V i VI punktujemy, jeśli uczeń napisał co najmniej 4 linie tekstu. Uwaga ta dotyczy również prac uczniów z dysleksją.
Poprawność ortograficzną, interpunkcyjną i językową oceniamy zgodnie z wykazem błędów.
3
 Bezbłędne uporządkowanie w kolejności alfabetycznej wszystkich wyrazów – 2 punkty.
Pominięcie jednego wyrazu lub jego błędne uszeregowanie – 1 punkt.
26.
I
0 – 2
4.1
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.