W. Woronowicz - ...

W. Woronowicz - Opieka-wychowanie-ksztalc - fragment, pedagogika
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->W. Woronowicz, D. Apanel (red.,)Opieka-wychowanie-kszta cenie. Modu y edukacyjne,Kraków 2010ISBN: 978-83-7587-313-9, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010© Copyright by Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010Recenzent:prof. zw. dr hab. Ryszard Parz ckiRedakcja wydawnicza:Joanna KosturekKorekta:Beata BednarzAleksandra BylicaProjekt ok adki:Ewa Beniak-HaremskaISBN 978-83-7587-313-9Oficyna Wydawnicza „Impuls”30-619 Kraków, ul. Turniejowa 59/5tel. (12) 422-41-80, fax (12) 422-59-47www.impulsoficyna.com.pl, e-mail: impuls@impulsoficyna.com.plWydanie I, Kraków 2010W. Woronowicz, D. Apanel (red.,)Opieka-wychowanie-kszta cenie. Modu y edukacyjne,Kraków 2010ISBN: 978-83-7587-313-9, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010Spis treściWstęp ............................................................................................................................................................Kazimierz DenekW stronę pedagogiki czasu .........................................................................................................79Wojciech KojsWolność i odpowiedzialność w pracy socjalnej i opiekuńczej ...................................... 45Wanda WoronowiczUwagi o dydaktyce releksyjnej ................................................................................................. 61Danuta ApanelDziecko z ADHD z perspektywy szkolnej ........................................................................... 87Iwona GumowskaTypy oporu wobec szkoły jako instytucji a skłonność do podzielaniauproszczonych opinii o nauczycielu ........................................................................................ 107Ewa MurawskaByć nauczycielem to znaczy mierzyć się z (nie)wykonalnymi zadaniamizawodowymi ..................................................................................................................................... 123Zdzisław PiwońskiFunkcjonowanie ucznia w relacjach z nauczycielami – przyczynekdo szkolnego programu proilaktycznego ............................................................................. 131Dorota Kiełb-GrabarczykWpływ środowiska rodzinnego na zachowania agresywne nieletnich ..................... 143Agnieszka MatuszewskaRodziny zastępcze w polskim systemie opieki nad dzieckiem i rodziną .................. 149Wiesław LesnerSekty zagrożeniem w wychowaniu młodzieży ................................................................... 165W. Woronowicz, D. Apanel (red.,)Opieka-wychowanie-kszta cenie. Modu y edukacyjne,Kraków 2010ISBN: 978-83-7587-313-9, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010WstępO tych próbachBadanie rzeczywisto ci, ustawianie dobrych drogowskazów, przenikliwe wy-tyczanie celów. Wszystko po to, by z pr dko ci , jaka jest mo liwa w zmienia-j cej si wci rzeczywisto ci spo ecznej, zbli a si do idea u kszta towaniacz owieka.W moim przekonaniu nauki pedagogiczne to w a nie cierpliwe, roztropne,przenikliwe, mudne, dalekowzroczne próby osi gni cia tego idea u.Z przekonaniem, e autorzy uczestnicz w s usznym, po ytecznym dzia a-niu na rzecz przysz o ci polskiej edukacji, oddajemy Czytelnikom – nie tylkopracownikom o wiaty i wychowania, lecz tak e rodzicom i wszystkim, którzymy l z przej ciem o pokoleniu powierzonym nam do wychowania i wyposa-ania w wiedz niezb dn do dzia ania i pi knego ycia – ten tom ró norod-nych, twórczych prac naukowych.Ksi ka przedstawia niedaj ce si przeceni dokonania wybitnych polskichpedagogów, profesorów Kazimierza Denka i Wojciecha Kojsa, a tak e badaczywkraczaj cych w rozleg e dziedziny edukacji. Wyniki ich mudnych badai niezmiernie warto ciowych przemy le niech wiadcz .Wanda WoronowiczW. Woronowicz, D. Apanel (red.,)Opieka-wychowanie-kszta cenie. Modu y edukacyjne,Kraków 2010ISBN: 978-83-7587-313-9, © by Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków 2010Kazimierz DenekW stronę pedagogiki czasuWychowanie to oiarowanie dzisiejszego czasu tak,by przyniósł pożytek jutro.Pino PellerginiOtaczaj ca nas sieciowo coraz mocniej obejmuje prac , konsumpcj , modelrodziny, edukacj , idee, ycie kulturalne, seksualne zwyczaje i praktyki religij-ne1. Pot guje po piech. Przenika czas, zw aszcza t jego cz , któr okre la siprzymiotnikiem „wolny”.Po piech wyznacza rytm ycia. Stajemy si zak adnikami czasu. To on wszyst-ko zmienia. To, co przetrwa o, nie jest ju tym, czym by o niegdy . W wieciepodleg ym prawom czasu nieub agane „jest” wieczno ci ust puje miejsca „mo eby ” – mo liwo ciom, oczekiwaniom, nadziejom2.Chocia wszyscy poruszamy si w czasie, to próba odpowiedzi na pyta-nie, czym on jest i z czego wynikaj jego cechy konstytutywne, stanowi wciwyzwanie dla nauki. Czy czas ma w a ciwo ci g czy dyskretn ? Czy miapocz tek? Czy pytanie o to ma sens? Dlaczego czas p ynie w jedn stron ? Nate i podobne pytania staraj si odpowiedzie wspó cze nifizycy, poszukuj cynowej, g bszej teorii czasu. Niektórzy z nich uwa aj , e stanie si ni teoriasuperstrun3.Dlaczego nale y si spieszy ? Nie tylko wtedy, kiedy goni nas terminyzobowi za , codzienne obowi zki b d poci g odje d aj cy za kwadrans. Od-powied jest prosta: bo czas p ynie4. Czas jest cenny. Szukamy metod, form1234M. Castells,Spo ecze stwo sieci,prze . M. Marody, Warszawa 2008.M. Szulakiewicz,Religia i czas,Toru 2008.K. M. Chrap,Obja nienie wszech wiata. Fizyka w XXI wieku,Warszawa 2006; B. Greene,Strukturakosmosu. Przestrze , czas i struktura rzeczywisto ci,prze . E. L. okas, B. Bieniok, Warszawa 2005.M. Heller,Podró e zfilozofi w tle,Kraków 2006. [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.