w górach odpowiedzi, testy szóstoklasisty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ODPOWIEDZI DO ZADAŃ ZAMKNIĘTYCH – SPRAWDZIAN „W GÓRACH” Numer zadania 1. 2 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20. Prawidłowa odpowiedź B C B C D C D D B D D C A A B D A D B B Numer standardu 1 1 1 3 1 3 3 5 5 4 5 5 2 2 1 1 1 1 1 5 Numer standardu Nazwa standardu 1. czytanie 2. pisanie 3. rozumowanie 4. korzystanie z informacji 5. wykorzystywanie wiedzy w praktyce 1 SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADAŃ OTWARTYCH – SPRAWDZIAN „W GÓRACH” Numer zadania Zasady punktowania Numer standardu Maksimum punktów 21. • Poprawneuzupełnienie wszystkich komórek tabeli wg podanego kryterium – 3p. • Poprawneuzupełnienie trzech komórek tabeli wg podanego kryterium – 2p. • Poprawneuzupełnienie dwóch komórek tabeli wg podanego kryterium – 1p. 4.2 3 Uwaga! Zapisanie w jednej komórce nazw dwóch miejscowości uznaje się za błąd. 22. I • Opisanie za pomocą wyrażenia arytmetycznego (lub wyrażeń) sytuacji z zadania – 2p. • Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia bezpłatnych pobytów dla 3 opiekunów – 1p. • Opisanie sytuacji z zadania z uwzględnieniem innej stawki dziennej niż 57 zł – 1p. • Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu przez 3 doby – 1p. • Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia kosztów pobytu opiekunów – 1p. • Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia bezpłatnych pobytów dla 3 opiekunów i pobytu całej grupy przez 3 doby – 0p. • Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu uczniów – 0p. 3.5 5 II • Poprawnewykonanieobliczeń zgodnych z zastosowaną metodą, za którą uczeń otrzymał z kryterium 22_I co najmniej 1 punkt – 2p. • Wykonanieobliczeń zgodnych z zastosowaną metodą, za którą uczeń otrzymał z kryterium 22_I co najmniej 1 punkt, z jednym błędem rachunkowym – 1p. 5.3 III • Sformułowanie sensownej odpowiedzi adekwatnej do wykonanych obliczeń – 1p. 3.9 Uwaga! Za całkowite lub częściowe wykonanie zadania 22. inną metodą niż przewidziana w schemacie oceniania przyznajemy liczbę punktów zgodnie z zasadą: metoda: 0 – 2 p., obliczenia: 0 – 2p. , odpowiedź: 0 – 1 p. 23. • Podanie dwóch przykładów szkód , jakie w górach i miejscowościach górskich może wyrządzić wiatr – 2p. • Podanie jednego przykładu – 1p. 3.2 2 • Wypowiedź zawiera zwrot do adresata i propozycję (zaproszenie) wycieczki rowerowej na Gubałówkę – 1p. 24. I Uwaga: Za poprawną uznaje się również odpowiedź sformułowaną np. w formie zdania pytającego: Kasiu, czy pojedziesz ze mną na wycieczkę rowerową na Gubałówkę? 2.2 3 1 Numer zada nia Zasady punktowania Numer standardu Maksimum punktów 24 . II • Zapisanie wypowiedzi poprawnej pod względem językowym i ortograficznym – 1p. Kryterium dla ucznia z dysleksją • Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej i poprawnej pod względem językowym – 1p. 2.3 Uwaga: Wypowiedź ucznia oceniana jest wg tego kryterium tylko wówczas, gdy spełnione jest kryterium I. III • Sformułowanie przynajmniej jednego przekonywującego argumentu – 1p. 3.4 25 . I • Zawarcie w ogłoszeniu 4 informacji zgodnych z warunkami zadania: nadawca (członkowie Szkolnego Klubu Turystycznego Wędrowiec lub Szkolny Klub Turystyczny Wędrowiec /wymagane jest podanie pełnej nazwy szkolnego klubu/), cel (wycieczka krajoznawcza lub wycieczka na Gubałówkę), adresat (np. Drodzy Uczniowie, Wędrowcy i Włóczykije, Miłośnicy pieszych wędrówek, itp.), data wyprawy (...wycieczkę krajoznawczą, która odbędzie się 14 września br. ...) lub data spotkania organizacyjnego – 2p. • Zawarcie w ogłoszeniu 3 z 4 informacji – 1p . • Zawarcie w ogłoszeniu mniej niż 3 informacji – 0p. 2.1 7 II • Zapisanie nagłówka przyciągającego uwagę ( np : Chcesz pooddychać świeżym powietrzem, Uwaga! Uwaga!, Gubałówka czeka na Ciebie!, Ogłoszenie, itp.) – 1p. 2.1 III • Sformułowanie zachęty – wskazanie np . na atrakcyjność wyprawy, niezapomniane wrażenia lub użycie zwrotu „Serdecznie zapraszamy.” czy „Jedź ze mną, nie pożałujesz.” albo zapisanie programu wycieczki – 1p. 2.2 Uwaga: Uczeń nie otrzymuje punktu za to kryterium, jeżeli wskazując na atrakcyjność wyprawy, przepisuje sformułowania z tekstu ze strony 2 arkusza „W góry”. IV • Poprawność językowa – dopuszczalny 1błąd – 1p. • Więcej niż 1 błąd – 0p . 2.3 V • Poprawność ortograficzna i interpunkcyjna – – dopuszczalne 2 błędy – 1p . • Więcej niż 2 błędy – 0p . 2.3 Kryterium dla ucznia z dysleksją • Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej – 1p. VI • Dostosowanie zapisu do formy wypowiedzi (np. stoso- wanie różnej wielkości liter, wyodrębnianie poszczegól- nych elementów ogłoszenia przez zapisywanie w osobnej linijce, stosowanie odstępów, itp.) – 1p. 2.5 2 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |