w górach odpowiedzi

w górach odpowiedzi, testy szóstoklasisty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
ODPOWIEDZI DO ZADAŃ ZAMKNIĘTYCH – SPRAWDZIAN „W GÓRACH”
Numer
zadania
1. 2 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 17. 18. 19. 20.
Prawidłowa
odpowiedź
B C B C D C D D B D D C A A B D A D B B
Numer
standardu
1 1 1 3 1 3 3 5 5 4 5 5 2 2 1 1 1 1 1 5
Numer standardu Nazwa standardu
1.
czytanie
2.
pisanie
3.
rozumowanie
4.
korzystanie z informacji
5.
wykorzystywanie wiedzy w praktyce
1
SCHEMAT PUNKTOWANIA ZADAŃ OTWARTYCH – SPRAWDZIAN „W GÓRACH”
Numer
zadania
Zasady punktowania
Numer
standardu
Maksimum
punktów
21.

Poprawneuzupełnienie wszystkich komórek tabeli
wg podanego kryterium –
3p.

Poprawneuzupełnienie trzech komórek tabeli
wg podanego kryterium –
2p.

Poprawneuzupełnienie dwóch komórek tabeli
wg podanego kryterium –
1p.
4.2
3
Uwaga! Zapisanie w jednej komórce nazw dwóch miejscowości uznaje się za błąd.
22.
I

Opisanie za pomocą wyrażenia arytmetycznego
(lub wyrażeń) sytuacji z zadania –
2p.

Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia
bezpłatnych pobytów dla 3 opiekunów –
1p.

Opisanie sytuacji z zadania z uwzględnieniem innej
stawki dziennej niż 57 zł –
1p.

Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu
przez 3 doby –
1p.

Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia kosztów
pobytu opiekunów –
1p.

Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia
bezpłatnych pobytów dla 3 opiekunów i pobytu całej
grupy przez 3 doby –
0p.

Opisanie sytuacji z zadania bez uwzględnienia pobytu
uczniów –
0p.
3.5
5
II

Poprawnewykonanieobliczeń zgodnych z zastosowaną
metodą, za którą uczeń otrzymał z kryterium 22_I
co najmniej 1 punkt –
2p.

Wykonanieobliczeń zgodnych z zastosowaną metodą,
za którą uczeń otrzymał z kryterium 22_I co najmniej
1 punkt, z jednym błędem rachunkowym –
1p.
5.3
III

Sformułowanie sensownej odpowiedzi adekwatnej
do wykonanych obliczeń –
1p.
3.9
Uwaga! Za całkowite lub częściowe wykonanie zadania 22. inną metodą niż przewidziana
w schemacie oceniania przyznajemy liczbę punktów zgodnie z zasadą:
metoda:
0 – 2 p.,
obliczenia:
0 – 2p.
, odpowiedź:
0 – 1 p.
23.

Podanie dwóch przykładów
szkód
, jakie w górach
i miejscowościach górskich może wyrządzić wiatr –
2p.

Podanie jednego przykładu –
1p.
3.2
2

Wypowiedź zawiera zwrot do adresata
i
propozycję
(zaproszenie)
wycieczki
rowerowej na Gubałówkę

1p.
24. I
Uwaga: Za poprawną uznaje się również odpowiedź
sformułowaną np. w formie zdania pytającego: Kasiu, czy
pojedziesz ze mną na wycieczkę rowerową na Gubałówkę?
2.2
3
1
Numer
zada
nia
Zasady punktowania
Numer
standardu
Maksimum
punktów
24
.
II

Zapisanie wypowiedzi poprawnej pod względem
językowym i ortograficznym –
1p.
Kryterium dla ucznia z dysleksją

Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej i poprawnej
pod względem językowym –
1p.
2.3
Uwaga: Wypowiedź ucznia oceniana jest wg tego kryterium
tylko wówczas, gdy spełnione jest kryterium I.
III

Sformułowanie przynajmniej jednego przekonywującego
argumentu –
1p.
3.4
25
.
I

Zawarcie w ogłoszeniu 4 informacji zgodnych
z warunkami zadania:
nadawca
(członkowie Szkolnego
Klubu Turystycznego
Wędrowiec
lub Szkolny Klub
Turystyczny
Wędrowiec
/wymagane jest podanie pełnej
nazwy szkolnego klubu/),
cel
(wycieczka krajoznawcza
lub wycieczka na Gubałówkę),
adresat
(np. Drodzy
Uczniowie, Wędrowcy i Włóczykije, Miłośnicy pieszych
wędrówek, itp.),
data
wyprawy (...wycieczkę
krajoznawczą, która odbędzie się 14 września br. ...)
lub
data
spotkania organizacyjnego –
2p.

Zawarcie w ogłoszeniu 3 z 4 informacji –
1p
.

Zawarcie w ogłoszeniu mniej niż 3 informacji –
0p.
2.1
7
II

Zapisanie
nagłówka
przyciągającego uwagę (
np
:
Chcesz pooddychać świeżym powietrzem, Uwaga!
Uwaga!, Gubałówka czeka na Ciebie!, Ogłoszenie, itp.)

1p.
2.1
III

Sformułowanie zachęty – wskazanie
np
.
na atrakcyjność wyprawy, niezapomniane wrażenia
lub użycie zwrotu „Serdecznie zapraszamy.” czy „Jedź
ze mną, nie pożałujesz.” albo zapisanie programu
wycieczki –
1p.
2.2
Uwaga: Uczeń nie otrzymuje punktu za to kryterium, jeżeli
wskazując na atrakcyjność wyprawy, przepisuje sformułowania
z tekstu ze strony 2 arkusza „W góry”.
IV

Poprawność językowa – dopuszczalny 1błąd –
1p.

Więcej niż 1 błąd –
0p
.
2.3
V

Poprawność ortograficzna i interpunkcyjna –
– dopuszczalne 2 błędy –
1p
.

Więcej niż 2 błędy –
0p
.
2.3
Kryterium dla ucznia z dysleksją

Sformułowanie wypowiedzi komunikatywnej –
1p.
VI

Dostosowanie zapisu do formy wypowiedzi (np. stoso-
wanie różnej wielkości liter, wyodrębnianie poszczegól-
nych elementów ogłoszenia przez zapisywanie
w osobnej linijce, stosowanie odstępów, itp.) –
1p.
2.5
2
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.