w-teatrze-klucz-odpowiedzi

w-teatrze-klucz-odpowiedzi, testy szóstoklasisty
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
KLUCZ ODPOWIEDZI DO ZADA
Ń
ZAMKNI
Ę
TYCH ZAMIESZCZONYCH
W MATERIAŁACH
Ć
WICZENIOWYCH
W teatrze
Numer zadania
Odpowied
ź
1.
D
2.
B
3.
D
4.
B
5.
C
6.
C
7.
C
8.
D
9.
D
10.
C
11.
A
12.
B
13.
D
14.
A
15.
B
16.
C
17.
D
18.
D
19.
A
20.
B
SCHEMAT OCENIANIA ZADA
Ń
OTWARTYCH ZAWARTYCH W MATERIAŁACH
Ć
WICZENIOWYCH
W teatrze
Nu-
mer
zada-
nia
Numer
kryte-
rium
Kryterium
Liczba
punktów
Numer
standardu
Uczeń:
Wybiera właściwe informacje i udziela odpowiedzi.
Np.:
Sposób wykorzystania wolnego czasu przez dzieci i rodziców
(spektakl/wystawa)
10.00 – 12.00
Miło
ść
do trzech pomara
ń
czy
– przedstawienie oglądane przez dzieci
i dorosłych (dzieci i dorośli; wszyscy itp.)
12.15 - 14.30
Lalki i elementy dekoracji –
wystawa zwiedzana przez wszystkich
członków rodziny/ cała rodzina zwiedza wystawę itp.
19.00 – 20.15
Czarodziejski flet –
dzieci;
Spleen –
rodzice (rodzice - spektakl teatru
z Niemiec)
Wpisanie wszystkich oczekiwanych informacji –
2 punkty
Uzupełnienie 1 – 2 wierszy (lub brak informacji chociaŜby w jednym „okienku”) –
1
punkt
Czas
od… - do…
21.
I
0 – 2
4.2
Uwagi:
1.
Uczniowie
nie mogą wybrać
spektaklu o godz.18.00, poniewaŜ rodzice nie zdąŜyliby na przedstawienie
dla dorosłych.
2.
Uczniowie mog
ą
zaproponowa
ć
inny czas zwiedzania wystawy i zako
ń
czenia ostatniego spektaklu,
ale logicznie zgodny z informacjami zamieszczonymi we fragmencie programu
.
3. Jeśli, oprócz wszystkich oczekiwanych informacji, zdający wpiszą inne, np.
po zwiedzeniu wystawy
przejazd na obiad u babci,
nie tracą punktów.
4. Uczniowie nie muszą odpowiadać pełnym zdaniem.
22.
I
Ustalenie ceny biletu ulgowego – 15 zł
0 - 1
3.8
1
I
Ustalenie sposobu obliczenia pola powierzchni podłogi
Uczeń zapisuje wyraŜenie lub wyraŜenia prowadzące do obliczenia powierzchni trapezu, np.:
0 - 1
3.8
1
(12 + 24) 7,5
2
II
Poprawno
ść
rachunkowa
Uczeń poprawnie oblicza pole powierzchni trapezu – 135 m
2
0 - 1
5.3
23.
Ustalenie liczby puszek farby
Uczeń analizuje otrzymany wynik i ustala najmniejszą liczbę całkowitą spełniającą warunki zadania – 13
III
Uwagi:
1. JeŜeli uczeń rozwiązał zadanie inną metodą niŜ wskazana w schemacie punktowania, naleŜy określić
czynności równowaŜne do wymienionych w schemacie.
2. JeŜeli uczeń zapisuje tylko odpowiedź, to nie otrzymuje punktów.
0 - 1
3.9
Ustalenie sposobu rozwi
ą
zania zadania
Uczeń zapisuje odpowiednie wyraŜenie lub przedstawia inną metodę prowadzącą do obliczenia łącznego
czasu trwania spektaklu (trzech aktów i dwóch przerw), np.:
50 + 15 + 40 + 15 + 40
I
0 - 1
3.8
II
Poprawno
ść
rachunkowa
Uczeń poprawnie oblicza łączny czas trwania trzech aktów i dwóch przerw - 160 min
0 - 1
5.3
III
Poprawne posługiwanie si
ę
jednostkami czasu
Uczeń poprawnie wyraŜa czas w godzinach lub godzinach i minutach oraz z rozwiązania wynika,
Ŝe poprawnie posługuje się jednostkami i poprawnie je zapisuje.
Np.: 2 h 40 min
0 - 1
5.3
24.
Ustalenie czasu zako
ń
czenia spektaklu
Uczeń ustala czas zakończenia spektaklu odpowiednio do wcześniej obliczonego czasu trwania
21
10
IV
Uwagi:
1. JeŜeli uczeń rozwiązał zadanie inną metodą niŜ wskazana w schemacie punktowania, naleŜy określić
czynności równowaŜne do wymienionych w schemacie.
2. JeŜeli uczeń zapisuje tylko odpowiedź, to nie otrzymuje punktów.
0 - 1
3.9
2
I
Redaguje zaproszenie na temat (rocznica Międzynarodowego Dnia Teatru) i wyraŜa szacunek wobec osoby
zapraszanej.
0 - 1
2.1
25.
II
Uwzględnia wszystkie elementy zaproszenia: kto jest zapraszany (aktor!), z jakiej okazji (uroczystość
rocznicowa), kiedy i o której godzinie, gdzie odbędzie się uroczystość oraz kto zaprasza (Samorząd Szkolny,
Przewodniczący Samorządu Szkolnego).
0 - 1
2.1
Przestrzega norm językowych, ortograficznych i interpunkcyjnych (wypowiedź powinna być bezbłędna).
Kryterium dla uczniów z dysleksj
ą
:
zamyka myśli w obrębie zdań (nie dopuszcza się Ŝadnych odstępstw).
III
0 - 1
2.3
Realizacja tematu:
Uczeń pisze sprawozdanie z dowolnie wybranego szkolnego przedstawienia, w którym uczestniczył jako
aktor bądź obserwator/świadek. Przedstawia przebieg wydarzeń. Informuje o tle, miejscu, czasie
i uczestnikach przedstawionych zdarzeń. Obiektywnie przedstawia przebieg przedstawienia/uroczystości/
apelu, ale przynajmniej w zakończeniu ocenia przedstawienie (np.: scenografię, kostiumy, grę kolegów itp.).
26.
I
Sposób punktowania:
Pełna, bogata treściowo realizacja tematu (przebieg przedstawienia, szczegółowy opis tworzywa, ocena)

3 punkty
.
Poprawna realizacja tematu, ale uboŜsza ( mniej szczegółów w przedstawieniu przebiegu i tworzywa
przedstawienia, próba oceny lub szczegółowy opis przedstawienia, ale bez próby oceny) –
2 punkty.
Częściowa realizacja tematu (uczeń wymienia elementy przedstawienia/tworzywo) –
1 punkt
Wypowiedź nie na temat (np. sprawozdanie z zawodów sportowych) –
0 pkt.
0 - 3
2.1
Dba o bogactwo językowe (np. wykorzystuje słownictwo oddające relacje czasowe, w opisach strojów
dekoracji, gry aktorskiej stosuje epitety, porównania, wprowadza poetyzmy, wykorzystuje związki
frazeologiczne – nie wystarczają pojedyncze przykłady środków stylistycznych), próbuje oddać nastrój. Stara
się napisać spójną wypowiedź (wypowiedzenia łączą się ze sobą gramatycznie i logicznie).
II
0 - 1
2.3
III
Przestrzega norm językowych (dopuszczalne 3 błędy).
0 - 1
2.3
IV
Przestrzega norm ortograficznych (dopuszczalne 3 błędy).
Kryterium dla uczniów z dysleksj
ą
:
zamyka myśli w obrębie zdań.
0 - 1
2.3
3
V
Przestrzega norm interpunkcyjnych (dopuszczalne 3 błędy).
Kryterium dla uczniów z dysleksj
ą
:
rozpoczyna zdania wielką literą i kończy kropką.
0 - 1
2.3
Uwaga:
1. Punkty za spełnienie kryteriów III, IV, V przyznajemy wówczas, jeŜeli uczeń zapisał co najmniej połowę
wyznaczonego miejsca.
4
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.