W211 PL, T-BOX
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ver. 6.09.08 1. Informacje ogólne. Mercedes Benz był jednym z pierwszych producentów wprowadzających system brake- by-wire. System ten, wprowadzony w modelach (W211, R230) nosi nazwę sensotronic (SBC) a jego działanie nie bazuje na kierowcy – jako czynniku wytwarzającym ciśnienie ruchem pedału hamulca. Pedał hamulca łączony jest z jednostką sterującą nie mechanicznie – lecz za pomocą przewodów elektrycznych. Komputer sterujący analizując szybkość i silę nacisku pedału hamulca a następnie steruje jednostką hydrauliczną wytwarzającą i kierującą ciśnienie do zacisków hamulców odpowiednich kół. 2. SBC – struktura jednostki (A7/3). Modul kontrolny SBC (A7/3n1) Pompa wysokiego cisnienia (A7/3m1) Akumulator cisnienia 3. Trwałość systemu SBC. Elektronika sterująca modułu SBC zlicza ilość przeprowadzonych cykli hamowania a po przekroczeniu odpowiedniego progu (300 000 akcji hamowania) wysyła odpowiedni komunikat alarmowy np.: „SBC defekt, sofort Händler aufsuchen". Zachowanie tego typu to w wielu przypadkach forma zabezpieczenia elementów mechanicznych znajdujących się wewnątrz systemu hydrauliki (A7/3) jak np. rotor silnika. Ilość dozwolonych cykli jak i treść komunikatu zależne są od oprogramowania jednostki kontrolnej. Jednostki A7/3 z nalepionym zielonym punktem posiadają wydłużoną ilość cykli hamowań i zmienioną treść komunikatu – akcja reprogramowania przeprowadzana przez warsztaty mercedesa. 1 W211 ABS/SBC reader set Ver. 6.09.08 Diagnoza układu dostarcza następujących informacji, które informują o przekroczeniu wartości licznika hamowań. Ten typ usterki może być naprawiony za pomocą W211 ABS/SBC leader. OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED (SBC HYDRAULIC UNIT) - FAULT CODE C249F 4. Urządzenie W211 ABS/SBC reader – zakres dostawy. W211 ABS/SBC reader składa się z: - Urządzenia T-Box z odpowiednim oprogramowaniem sterującym firmware - Kabla typu 2 wraz z końcówkami pomiarowymi 5. Urządzenie W211 ABS/SBC reader - konfiguracja. Nastawa wartości napięcia programującego - Używając potencjometru kontroli napięcia ustaw dokładnie 2,8V. Napięcia można kontrolować na złączu typu goldpin (patrz ilustracja poniżej). - Jumper ICP MODE ustawić w pozycji ON. - Jumper ICVL ustawić w pozycji OFF (usunąć). uWire USB Ext. Power F 1 V Prog. Busy Run Mode 1 I2C F 2 Mode 2 VOLTAGE CONTROLL ICP MODE ON 2,8V SPI ICVL 2,5V 5,1V 2 W211 ABS/SBC reader set Ver. 6.09.08 Konfiguracja oprogramowania - Zainstaluj urządzenie T-Box, szczegóły instalacji w dokumencie T-Box USB installation. - Uruchom oprogramowanie W211 SBC i zaznacz opcję Cable Type 2 (patrz ilustracja poniżej). 6. Praca z urządzeniem W211 ABS/SBC reader. Jakiekolwiek prace przy systemie SBC muszą być poprzedzone deaktywacja układu. Deaktywację układu przeprowadzić można przy pomocy odpowiedniego testera diagnostycznego. Praca z urządzeniem wymaga otwarcia modułu SBC. Trzeba dolutować linię Vcc, podpiąć (krokodylek) na linii GND a następnie (przy użyciu dostarczonych w komplecie końcówek pomiarowych) dotknąć 2 punktów magistrali procesora. Lokalizację i sposób podłączenia ilustrują dostarczane zdjęcia. Po tych czynnościach uruchomione oprogramowanie sterujące rozpoczyna (z wcześniej ustawioną zwłoką) nasłuch transmisji danych na magistrali, (nasłuch oraz linkowanie) zakończony modyfikacją zawartości pamięci modułu sterującego. Tak zmodyfikowana zawartość pamięci usuwa komunikat alarmowy przekroczenia limitu pracy zespołu A7/3. 1. Wymontuj moduł SBC z samochodu (4 śruby) 2. Podważ pokrywę modułu kontrolnego 3. Połącz T-Box z PC i zasilaniem 4. Połącz elektronikę modułu SBC (podłącz krokodylek GND, dolutuj linię zasilania) 5. Połącz kabel typu 2 do gniazda DB25 6. Uruchom oprogramowanie, ustaw czas zwłoki i wystartuj opcję Auto Repair 7. Dotknij sondami punktów pomiarowymi magistrali danych 8. Zaczekaj, aż program zakończy pracę 3 W211 ABS/SBC reader set Ver. 6.09.08 4 W211 ABS/SBC reader set [ Pobierz całość w formacie PDF ] |