W211 PL

W211 PL, T-BOX
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ver. 6.09.08
1.
Informacje ogólne.
Mercedes Benz był jednym z pierwszych producentów wprowadzających system brake-
by-wire. System ten, wprowadzony w modelach (W211, R230) nosi nazwę sensotronic (SBC)
a jego działanie nie bazuje na kierowcy – jako czynniku wytwarzającym ciśnienie ruchem
pedału hamulca. Pedał hamulca łączony jest z jednostką sterującą nie mechanicznie – lecz za
pomocą przewodów elektrycznych. Komputer sterujący analizując szybkość i silę nacisku
pedału hamulca a następnie steruje jednostką hydrauliczną wytwarzającą i kierującą ciśnienie
do zacisków hamulców odpowiednich kół.
2.
SBC – struktura jednostki (A7/3).
Modul kontrolny SBC (A7/3n1)
Pompa wysokiego cisnienia
(A7/3m1)
Akumulator cisnienia
3.
Trwałość systemu SBC.
Elektronika sterująca modułu SBC zlicza ilość przeprowadzonych cykli hamowania a po
przekroczeniu odpowiedniego progu (300 000 akcji hamowania) wysyła odpowiedni
komunikat alarmowy np.: „SBC defekt, sofort Händler aufsuchen". Zachowanie tego typu to
w wielu przypadkach forma zabezpieczenia elementów mechanicznych znajdujących się
wewnątrz systemu hydrauliki (A7/3) jak np. rotor silnika. Ilość dozwolonych cykli jak i treść
komunikatu zależne są od oprogramowania jednostki kontrolnej. Jednostki A7/3 z
nalepionym zielonym punktem posiadają wydłużoną ilość cykli hamowań i zmienioną treść
komunikatu – akcja reprogramowania przeprowadzana przez warsztaty mercedesa.
1
W211 ABS/SBC reader set
 Ver. 6.09.08
Diagnoza układu dostarcza następujących informacji, które informują o przekroczeniu
wartości licznika hamowań. Ten typ usterki może być naprawiony za pomocą W211
ABS/SBC leader.
OPERATING TIME OF COMPONENT A7/3 IS EXCEEDED (SBC HYDRAULIC UNIT) -
FAULT CODE C249F
4.
Urządzenie W211 ABS/SBC reader – zakres dostawy.
W211 ABS/SBC reader składa się z:
-
Urządzenia T-Box z odpowiednim oprogramowaniem sterującym firmware
-
Kabla typu 2 wraz z końcówkami pomiarowymi
5.
Urządzenie W211 ABS/SBC reader - konfiguracja.
Nastawa wartości napięcia programującego
-
Używając potencjometru kontroli napięcia ustaw dokładnie 2,8V. Napięcia można
kontrolować na złączu typu goldpin (patrz ilustracja poniżej).
-
Jumper ICP MODE ustawić w pozycji ON.
-
Jumper ICVL ustawić w pozycji OFF (usunąć).
uWire
USB
Ext. Power
F 1
V Prog.
Busy
Run
Mode 1
I2C
F 2
Mode 2
VOLTAGE
CONTROLL
ICP MODE
ON
2,8V
SPI
ICVL
2,5V 5,1V
2
W211 ABS/SBC reader set
 Ver. 6.09.08
Konfiguracja oprogramowania
-
Zainstaluj urządzenie T-Box, szczegóły instalacji w dokumencie T-Box USB
installation.
-
Uruchom oprogramowanie W211 SBC i zaznacz opcję Cable Type 2 (patrz ilustracja
poniżej).
6.
Praca z urządzeniem W211 ABS/SBC reader.
Jakiekolwiek prace przy systemie SBC muszą być poprzedzone deaktywacja układu.
Deaktywację układu przeprowadzić można przy pomocy odpowiedniego testera
diagnostycznego.
Praca z urządzeniem wymaga otwarcia modułu SBC. Trzeba dolutować linię Vcc,
podpiąć (krokodylek) na linii GND a następnie (przy użyciu dostarczonych w komplecie
końcówek pomiarowych) dotknąć 2 punktów magistrali procesora. Lokalizację i sposób
podłączenia ilustrują dostarczane zdjęcia. Po tych czynnościach uruchomione
oprogramowanie sterujące rozpoczyna (z wcześniej ustawioną zwłoką) nasłuch transmisji
danych na magistrali, (nasłuch oraz linkowanie) zakończony modyfikacją zawartości pamięci
modułu sterującego. Tak zmodyfikowana zawartość pamięci usuwa komunikat alarmowy
przekroczenia limitu pracy zespołu A7/3.
1.
Wymontuj moduł SBC z samochodu (4 śruby)
2.
Podważ pokrywę modułu kontrolnego
3.
Połącz T-Box z PC i zasilaniem
4.
Połącz elektronikę modułu SBC (podłącz krokodylek GND, dolutuj linię
zasilania)
5.
Połącz kabel typu 2 do gniazda DB25
6.
Uruchom oprogramowanie, ustaw czas zwłoki i wystartuj opcję Auto
Repair
7.
Dotknij sondami punktów pomiarowymi magistrali danych
8.
Zaczekaj, aż program zakończy pracę
3
W211 ABS/SBC reader set
 Ver. 6.09.08
4
W211 ABS/SBC reader set
  [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.