w1 geometria%20i%20grafika

w1 geometria%20i%20grafika, Studia GiSzN, semestr 2, grafika inżytnieryjna, Nowy folder, wykłady
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10
Geometria i współczesna
grafika inżynierska
grafika inżynierska
dr Renata Jędryczka
1
2010-02-21
Geometria i współczesna
UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10
Zasady zaliczenia przedmiotu
Ćwiczenia
zaliczają prowadzący zajęcia na podstawie
:
• pozytywnych ocen ze sprawdzianów pisemnych
• oddanych i poprawnie wykonanych prac wykreślonych ręcznie lub na komputerze.
H
armonogram zajęć znajduje się na stronie WWW:
www.kfit.uwm.edu.pl/geometria
Użytkownik:
gstudent
Hasło:
gig32
i w gablocie przedmiotu:
ul. Oczapowskiego 1 – obok pokoju 108
Wykład
kończy się egzaminem, który przeprowadza wykładowca przedmiotu.
Egzamin
–s
kłada się z dwóch części:
•iemj
– test mieszany wyboru i uzupełnień,
•tj
.
dr Renata Jędryczka
2
2010-02-21
UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10
matwbn
matwbn.
icm
icm.
edu
edu.
pl
pl
dr Renata Jędryczka
3
2010-02-21
UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10
Geometria – grafika - inżynieria
Geometria
– nauka matematyczna badająca figury i stosunki
przestrzenne.
Grafika
– sposób przedstawiania za pomocą rysunku lub wykresu.
Inżynieria
–używanie właściwości materii, energii oraz obiektów
abstrakcyjnych dla tworzenia konstrukcji, maszyn i produktów
przeznaczonych do wykonywania określonych funkcji lub
rozwiązania określonego problemu.
Graficzny zapis postaci konstrukcyjnej wraz z układem wymiarów stanowi podstawowy element
działalności inżynierskiej projektanta.
Poznanie zagadnień odwzorowań przestrzennych na płaszczyźnie, zapisu
postaci konstrukcyjnej budynków oraz umiejętność odczytania zapisu ma
istotne znaczenie również dla
geodetów.
dr Renata Jędryczka
4
2010-02-21
UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10
Program wyk
ł
adów (15 godz.)
1. Geometria i jej rodzaje a grafika inżynierska. Przestrzeń euklidesowa i rzutowa - pojęcia podstawowe.
Przekszta
ł
cenia rzutowe.
2. Elementy geometrii wykreślnej; rzuty równoległe – podstawowe pojęcia rzutów, niezmienniki. Rzut
prostokątny na dwie i trzy rzutnie – rzuty Monge’a (punkt, prosta, p
ł
aszczyzna).
3. Reprezentacja obiektów geometrycznych i ich przekszta
ł
cenia w systemach grafiki komputerowej.
4. Systemy CAD – cechy podstawowe; symbole punktowe, liniowe, szrafury, teksty. Europejski i
amerykański układ rzutów.
5. Rzuty Monge’a: transformacje i ich zastosowania.
6. Podstawy pracy w przestrzeni trójwymiarowej w systemach CAD. Przyk
ł
ady zastosowań.
7. Rzut aksonometryczny i jego rodzaje.
8. Rzut cechowany – elementy podstawowe, kład prostokątny.
9. Powierzchnie topograficzne – charakterystyczne punkty i linie.
10. Zastosowania rzutu cechowanego w robotach ziemnych.
11. Definicja rzutu środkowego; rzut prostej, p
ł
aszczyzny. Wzajemne po
ł
ożenia prostych i płaszczyzn.
12. Grafika dwu- i trójwymiarowa w Internecie – języki SVG, VRML/X3D, KML.
13. Konstrukcje miarowe w rzucie środkowym. Zagadnienia restytucji.
14. Perspektywa pionowa.
15. Techniki grafiki komputerowej stosowane w pakietach typu CAD/GIS.
dr Renata Jędryczka
5
2010-02-21
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • diabelki.xlx.pl
  • Podobne
    Powered by wordpress | Theme: simpletex | © Spojrzeliśmy na siebie szukając słów, które nie istniały.