w1 geometria%20i%20grafika, Studia GiSzN, semestr 2, grafika inżytnieryjna, Nowy folder, wykłady
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10 Geometria i współczesna grafika inżynierska grafika inżynierska dr Renata Jędryczka 1 2010-02-21 Geometria i współczesna UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10 Zasady zaliczenia przedmiotu Ćwiczenia zaliczają prowadzący zajęcia na podstawie : • pozytywnych ocen ze sprawdzianów pisemnych • oddanych i poprawnie wykonanych prac wykreślonych ręcznie lub na komputerze. H armonogram zajęć znajduje się na stronie WWW: www.kfit.uwm.edu.pl/geometria Użytkownik: gstudent Hasło: gig32 i w gablocie przedmiotu: ul. Oczapowskiego 1 – obok pokoju 108 Wykład kończy się egzaminem, który przeprowadza wykładowca przedmiotu. Egzamin –s kłada się z dwóch części: •iemj – test mieszany wyboru i uzupełnień, •tj . dr Renata Jędryczka 2 2010-02-21 UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10 matwbn matwbn. icm icm. edu edu. pl pl dr Renata Jędryczka 3 2010-02-21 UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10 Geometria – grafika - inżynieria Geometria – nauka matematyczna badająca figury i stosunki przestrzenne. Grafika – sposób przedstawiania za pomocą rysunku lub wykresu. Inżynieria –używanie właściwości materii, energii oraz obiektów abstrakcyjnych dla tworzenia konstrukcji, maszyn i produktów przeznaczonych do wykonywania określonych funkcji lub rozwiązania określonego problemu. Graficzny zapis postaci konstrukcyjnej wraz z układem wymiarów stanowi podstawowy element działalności inżynierskiej projektanta. Poznanie zagadnień odwzorowań przestrzennych na płaszczyźnie, zapisu postaci konstrukcyjnej budynków oraz umiejętność odczytania zapisu ma istotne znaczenie również dla geodetów. dr Renata Jędryczka 4 2010-02-21 UWM - Geodezja i Szacowanie Nieruchomości rok I – Olsztyn 2009/10 Program wyk ł adów (15 godz.) 1. Geometria i jej rodzaje a grafika inżynierska. Przestrzeń euklidesowa i rzutowa - pojęcia podstawowe. Przekszta ł cenia rzutowe. 2. Elementy geometrii wykreślnej; rzuty równoległe – podstawowe pojęcia rzutów, niezmienniki. Rzut prostokątny na dwie i trzy rzutnie – rzuty Monge’a (punkt, prosta, p ł aszczyzna). 3. Reprezentacja obiektów geometrycznych i ich przekszta ł cenia w systemach grafiki komputerowej. 4. Systemy CAD – cechy podstawowe; symbole punktowe, liniowe, szrafury, teksty. Europejski i amerykański układ rzutów. 5. Rzuty Monge’a: transformacje i ich zastosowania. 6. Podstawy pracy w przestrzeni trójwymiarowej w systemach CAD. Przyk ł ady zastosowań. 7. Rzut aksonometryczny i jego rodzaje. 8. Rzut cechowany – elementy podstawowe, kład prostokątny. 9. Powierzchnie topograficzne – charakterystyczne punkty i linie. 10. Zastosowania rzutu cechowanego w robotach ziemnych. 11. Definicja rzutu środkowego; rzut prostej, p ł aszczyzny. Wzajemne po ł ożenia prostych i płaszczyzn. 12. Grafika dwu- i trójwymiarowa w Internecie – języki SVG, VRML/X3D, KML. 13. Konstrukcje miarowe w rzucie środkowym. Zagadnienia restytucji. 14. Perspektywa pionowa. 15. Techniki grafiki komputerowej stosowane w pakietach typu CAD/GIS. dr Renata Jędryczka 5 2010-02-21 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |