WŁADCA SŁOWA, Marketing, vademecum doradcy, patenty sprzedaży, skuteczne negocjacje
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ten ebook zawiera darmowy fragment publikacji Darmowa publikacja dostarczona przez Copyright by Złote Myśli & J.D. Fuentes, rok 2011 Autor: J.D. Fuentes Tytuł: Władca Słowa Data: 28.03.2012 Złote Myśli Sp. z o.o. ul. Toszecka 102 44-117 Gliwice email: Niniejsza publikacja może być kopiowana, oraz dowolnie rozprowadzana tylko i wyłącznie w formie dostarczonej przez Wydawcę. Zabronione są jakiekolwiek zmiany w zawartości publikacji bez pisemnej zgody Wydawcy. Zabrania się jej odsprzedaży, zgodnie z regulaminem Wydawnictwa Złote Myśli. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacje były kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, ani za związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz Wydawnictwo Złote Myśli nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe z wykorzystania informacji zawartych w książce. Wszelkie prawa zastrzeżone. All rights reserved. P r ed by TCPDF ( www .t cpd f. o r g ) Spis treści Wstęp ......................................................................................7 1 Podstawy ........................................................................ 1 1 2 Co to jest Gut Talk ............................................................ 1 3 3 Głowa i Serce................................................................... 1 5 4 Środki i cele .................................................................... 1 7 Ćwiczenie.................................................................... 1 9 5 Elementy komunikacji ....................................................... 2 1 6 Dopasowanie słowne......................................................... 2 3 S k u t k i d o p a s o w a n i a i n i e d o p a s o w a n i a d o p r z e k o n a ń i wrażeń zmysłowych słuchacza ...................................... 2 5 Dopasowanie a niedopasowanie ...................................... 2 6 7 Dopasowanie słowne krok po kroku ..................................... 2 9 8 Interludium udające wyjaśnienie ........................................ 3 5 9 Wyrównanie .................................................................... 3 9 10 Stan alfa......................................................................... 4 5 11 O Sercu........................................................................... 4 9 12 Wewnętrzne wyrównanie ................................................... 5 3 13 Wewnętrzne wyrównanie i ekspresyjność ............................. 5 5 D r o g a n a s k r ó t y d o p r z e k o n u j ą c y c h przekazów niewerbalnych .............................................. 5 9 Ćwiczenia.................................................................... 6 3 14 Podkręcanie aż do jedenastki ............................................. 6 5 Tempo mówienia .......................................................... 6 6 Wysokość głosu ............................................................ 6 6 Barwa głosu ................................................................ 6 7 Zmienność................................................................... 6 7 Głośność ..................................................................... 6 7 Rezonans .................................................................... 6 7 Rytm .......................................................................... 6 8 „Emocjonalne zabarwienie” ............................................ 6 8 Gesty ......................................................................... 6 8 15 Zewnętrzne wyrównanie .................................................... 7 1 Komunikowanie się z czyimś Sercem ................................ 7 2 16 Zasada różowego słonia..................................................... 7 9 17 Metafory......................................................................... 8 3 Stosowanie metafor statycznych ..................................... 8 5 18 Pewnego razu… ............................................................. 8 7 19 Pewnego razu… .............................................................. 9 1 20 Cytaty ............................................................................ 9 9 21 Dobry opis jest książką kucharską ..................................... 101 22 Preferencje sensoryczne .................................................. 107 Ćwiczenie 1 ............................................................... 110 Ćwiczenie 2 ............................................................... 112 23 Kryteria ........................................................................ 113 24 Wieloznaczność.............................................................. 121 Stosowanie wieloznaczności ......................................... 122 Tworzenie wieloznaczności składniowych ....................... 127 Do czego można użyć nominalizacji ............................... 128 25 Owijanie się flagą .......................................................... 135 Flaga........................................................................ 137 26 Presupozycje ................................................................ 149 27 Elastyczność konceptualna ............................................... 153 Zmysły...................................................................... 153 Aspekty .................................................................... 154 Czasy ....................................................................... 155 Obiekty..................................................................... 156 Referenci .................................................................. 157 28 Co z realnym światem? ................................................... 159 29 Typy osobowości ............................................................ 173 30 Cztery temperamenty Keirseya i Myers-Briggs ..................... 175 Cztery typy osobowości ............................................... 176 31 Dziewięć typów Enneagramu ............................................ 185 Typ Jeden: Sędzia ....................................................... 186 Typ Dwa: Opiekun ....................................................... 187 Typ Trzy: Gwiazda ....................................................... 188 Typ Cztery: Artysta ..................................................... 189 Typ Pięć: Obserwator................................................... 190 Typ Sześć. Towarzysz ................................................... 191 Typ Siedem: Bon Vivant ............................................... 192 Typ Osiem: Autokrata .................................................. 193 Typ Dziewięć: Mediator................................................ 194 Motywowanie poszczególnych typów Enneagramu............ 195 32 Abstrakcyjne dopasowanie słowne .................................... 203 33 Maskarada jako kulminacja .............................................. 213 Słownik zastosowanych terminów ............................................. 221 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |