WŁASNA FIRMA, RÓŻNE
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Wþasna firma SPIS TRE ĺ CI: WST Ħ P ……………………………………………………………………..3 1. PROCEDURA ZAKŁADANIA DZIAŁALNO ĺ CI GOSPODARCZEJ….4 2. BIZNES PLAN I PLAN MARKETINGOWY….………………………...6 3. CELE I MISJA FIRMY……………………………………………………9 4. PRZEDSI Ħ BIORCZO ĺĘ …………………………………………………11 5. BIBLIOGRAFIA………………………………………………………….14 WST Ħ P Wielu z nas chciałoby spróbowa ę swoich sił, zakładaj Ģ c własn Ģ firm ħ . Problem polega na tym, Ň e zwykle nie wiemy, czym ta firma miałaby si ħ zajmowa ę , co mogłaby zaoferowa ę na rynku. Najcz ħĻ ciej szukamy pomysłu na własn Ģ działalno Ļę rozgl Ģ daj Ģ c si ħ wokół i na Ļ laduj Ģ c tych, którzy zacz ħ li wcze Ļ niej i odnie Ļ li sukces. Dlatego cz ħ sto obserwujemy, Ň e w danej miejscowo Ļ ci jest kilka podobnych firm :kilka podobnych sklepów, kilka podobnych zakładów fryzjerskich, kilka podobnych warsztatów. Je Ļ li wła Ļ cicielowi sklepu, warsztatu napraw samochodów lub sprz ħ tu AGD powodzi si ħ dobrze, my Ļ limy : „ Na handlu mo Ň na zarobi ę . Na naprawach mo Ň na zarobi ę .” I wła Ļ nie, dlatego zakładamy kolejny sklep, kolejny warsztat naprawy samochodów czy sprz ħ tu AGD. I oferujemy kolejny podobny produkt. Trwa to zwykle do czasu pierwszego bankructwa. Kiedy kolejny Ļ miałek zakładaj Ģ cy podobn Ģ firm ħ w podobnej bran Ň y popada w długi wtedy my Ļ limy : „Na handlu ju Ň nie mo Ň na zarobi ę . Ju Ň si ħ nie opłaca prowadzenie takiego warsztatu.” Zwykle rozpoczynaj Ģ c działalno Ļę nie zastanawiamy si ħ , jak odró Ň ni ę si ħ od konkurencji, zaproponowa ę co Ļ , czego ludzie potrzebuj Ģ , a czego nie ma jeszcze na rynku. Wybieramy łatwiejszy, wymagaj Ģ cy mniejszego wysiłku sposób – proste na Ļ ladownictwo. Taki sposób my Ļ lenia mo Ň e nie doprowadzi ę nas do sukcesu. Najcz ħĻ ciej ci, którzy wcze Ļ niej wystartowali zdobyli ju Ň pewn Ģ pozycj ħ na rynku, maj Ģ swoich klientów, zgromadzone Ļ rodki na rozwijanie swojej działalno Ļ ci. My dopiero startujemy w danej bran Ň y. Bardzo trudno b ħ dzie pokona ę konkurencj ħ , je Ļ li b ħ dziemy tylko starali si ħ na Ļ ladowa ę ofert ħ tych, którzy ju Ň s Ģ i daj Ģ sobie rad ħ na rynku. Nasza szans tkwi w znalezieniu oryginalnego pomysłu. Powinni Ļ my stara ę si ħ zaproponowa ę usługi, towary, które pod jakim Ļ wzgl ħ dem mog Ģ lepiej zadowoli ę wybran Ģ grup ħ klientów, lepiej ni Ň konkurencja. Czasami oryginalno Ļę naszego pomysłu mo Ň e by ę zwi Ģ zana z tym, Ň e oferujemy usługi, towary, których do tej pory nie było na rynku, na którym zamierzamy działa ę . Czasami te towary, usługi ju Ň s Ģ ,, ale my mamy do zaproponowania inne, bardziej dogodne dla klienta rozwi Ģ zania np. zwi Ģ zane z ta ı szym lub bardziej dogodnym sposobem docierania do klienta czy zaoferowaniem usług dodatkowych, które z jednej strony zwi ħ ksz Ģ zadowolenie klientów, a nam przysporz Ģ dodatkowych zysków. 1.PROCEDURA ZAKŁADANIA DZIAŁALNO ĺ CI GOSPODARCZEJ Ale aby móc podj Ģę własna działalno Ļę nale Ň y przej Ļę wiele administracyjnych procedur, które chciałabym po krotce przedstawi ę . W Ļ wietle polskiego ustawodawstwa podejmowanie i prowadzenie działalno Ļ ci gospodarczej jest wolne i dozwolone ka Ň demu na równych prawach, z zachowaniem warunków okre Ļ lonych przepisami prawa (art. 1 ustawy z 23.12.1988 r., Dz.U. Nr 41, poz. 324 z pó Ņ n.zm.). 1. PODANIE O WPIS DO EWIDENCJI DZIAŁALNO ĺ CI GOSPODARCZEJ (PO 31 GRUDNIA 2001 – WPIS DO REJESTRU PRZEDSI Ħ BIORCÓW) ZAKRES WYMAGANYCH INFORMACJI: -/ dane osobowe, -/ przedmiot działalno Ļ ci gospodarczej -/ miejsce wykonywania działalno Ļ ci -/ data (przewidywana) rozpocz ħ cia działalno Ļ ci -/ nazwa firmy OKRES OCZEKIWANIA: Około 2 tygodni KOSZY WPISU DO EWIDENCJI INFORMACJA O ZMIANIE DANYCH 2. PODANIE DO URZ Ħ DU STATYSTYCZNEGO CEL: -/ wpis do Krajowego rejestru Urz ħ dowego Podmiotów Gospodarki Narodowej -/ przyznanie numeru identyfikacyjnego REGON WYMAGANE DOKUMENTY: -/ kopia za Ļ wiadczenia o wpisie do ewidencji działalno Ļ ci gospodarczej -/ dane osobowe, przedmiot działalno Ļ ci wg EKD OKRES OCZEKIWANIA: Od 1 do 2 tygodni KOSZT: bez opłat 3. ZAŁO ņ ENIE RACHUNKU BANKOWEGO (art. 13 Prawa działalno Ļ ci gospodarczej) WYMOGI FORMALNE: -/ posiadanie numeru REGON -/ wyrobiona piecz Ģ tka firmy 4. ZGŁOSZENIE DO URZ Ħ DU SKARBOWEGO WYMOGI FORMALNE: -/ zgłoszenie identyfikacyjne (wypełniony formularz PIT) -/ kopia za Ļ wiadczenia o wpisie do ewidencji działalno Ļ ci gospodarczej -/ kopia za Ļ wiadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON -/ nazwa banku i numer konta firmy UZYSKANIE NUMERU NIP CZAS OCZEKIWANIA: około 4 tygodni 5. WYPEŁNIENIE FORMULARZY ZUS -/ formularz ZUA – zgłoszenie do ubezpiecze ı -/ formularz ZFA – zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek osoby fizycznej -/ zło Ň enie wniosku o przyznanie legitymacji ubezpieczeniowej OKRES OCZEKIWANIA: co najmniej 2 tygodnie 6. ZGŁOSZENIE LOKALU FIRMY W URZ Ħ DZIE MIEJSKIM CEL: OPŁACENIE PODATKU OD NIERUCHOMO ĺ CI (Płatne od pierwszego dnia miesi Ģ ca nast ħ puj Ģ cego po miesi Ģ cu rozpocz ħ cia działalno Ļ ci) Podatek płaci si ħ nawet w przypadku gdy mieszkanie jest jedynie miejscem przechowywania dokumentów finansowych Siedzib ħ firmy nale Ň y oznaczy ę tablic Ģ informacyjna wywieszona przed lokalem (wymóg zagro Ň ony kar Ģ grzywny – art. 65 Prawo działalno Ļ ci gospodarczej) 1 El Ň bieta Zalewska-Pi ħ ta, Vademecum absolwenta-czyli jak rozpocz Ģę działalno Ļę gospodarcz Ģ lub znale Ņę pierwsza prace , str.22 1 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |