w-skrocie, Logistyka
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
BarcelonaConnecta300 profesjonalistówz 13krajów Trzecia Edycja Międzynarodowego Spotkania Firm z Sektora Trans- portowego, WConnecta, zorganizo- wanego przy tej okazji pod nazwą Tracking–wszystkow jednym Nowa wersja platformy back office firmy Transics oferuje dostęp w cza- sie rzeczywistym, z poziomu jed- nego interfejsu do danych na temat kierowców, pojazdów i naczep pochodzących z układów TracKing. zaspokaja stale rosnące zapotrze- bowanie liderów rynku na przyja- zne dla użytkownika rozwiązania do zarządzania flotą, pomagające w podnoszeniu produktywności i wydajności pracy. pierwszego kontaktu osobiście z firmami, z którymi trudno byłoby się spotkać w innych warunkach ma nieocenioną wartość”. Rundy speed networking, zorgani- zowane na podstawie kierunków, specjalności i zainteresowań firm, umożliwiły przeprowadzenie 5.930 szybkich rozmów zaledwie w ciągu jednego przedpołudnia. Do tego należy dodać wiele innych mniej formalnych rozmów, które miały miejsce w “La Cafetería”. Fakt udziału w imprezie wielu firm europejskich wpłynął na rozmiar tego eventu. Przełożyło się to na nowe relacje biznesowe z dobrymi perspektywami w krótkim czasie. Zespół Wtransnet juz rozpoczął pracę nad kolejną edycją, przewi- dzianą na jesień przyszłego roku. Barcelona Connecta, zgromadziła około 300 profesjonalistów z sek- tora Transportu i Logistyki. Firmy pochodzące z 13 krajów europejskich miały okazję posze- rzyć swoja agendę kontaktów i nawiązać nowe relacje handlowe w ciągu zaledwie jednego dnia. Wszyscy uczestnicy byli zgodni co do jednego “Znaczenie nawiązania Firma Transics, dostawca roz- wiązań IT z dziedziny zarządzania flotą, ogłasza integrację TracKing (systemu telematycznego firmy Thermo King) z najnowszą wersją swojej platformy back office TX- -CONNECT. Dzięki integracji jed- nostek telematyki TracKing z opro- gramowaniem TX-CONNECT 9.0, firmy Transics i Thermo King dają planistom, dyspozytorom, kierow- nikom i innym narzędzie gwaran- tujące dostęp z jednego interfejsu w biurach zaplecza operacyjnego do danych na temat wszystkich zasobów – pojazdów i naczep. Takie podejście – „wszystko w jednym” – – Posiadanie danych w czasie rzeczywistym na temat tem- peratury i położenia jednostek chłodniczych, jak i generowanych alarmów, zwiększa wydajność operacyjną – mówi Michel Hamro- uni, kierownik Działu Telematyki i Akcesoriów firmy Thermo King. – Podobnie zresztą jest w przy- padku komputerów pokładowych TX-MAX firmy Transics. Stąd wziął się pomysł połączenia gromadzo- nych przez nas danych na temat naczep z danymi z tych kompute- rów pokładowych oraz ich wspól- nej wizualizacji w platformie back office TX-CONNECT. autostradamorskaz BCTdo skandynawii Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni w ramach współpracy z firmą Erontrans, rozpoczął na terminalu kolejowym przeładunek kontenerów i naczep samocho- dowych, przewożonych na trasie Polska – Skandynawia. Pierwszy pociąg został obsłużony w BCT w sobotę 20 października. Nowe połączenie wpisuje się w koncepcję autostrad morskich, promowanych przez Unię Europejską, a szczegól- nie w przygotowania w ramach VI Europejskiego Korytarza Transpor- towego Bałtyk-Adriatyk. To dzia- łanie daje szybkie i bezpośrednie połączenie BCT ze Skandynawią. Kontrakt z firmą Erontrans ozna- cza nowy rodzaj usług i rozszerza ofertę Bałtyckiego Terminala Kon- tenerowego. Kontenery i naczepy drogowe są przywożone z głębi Polski koleją, w BCT następnie są przeładowywane w systemie ro-ro i wtaczane na promy Stena Lines, aby kontynuować dalszą podróż do Szwecji. Wagony z kontenerami oraz naczepami samochodowymi przyjeżdżać będą docelowo do BCT trzy razy w tygodniu. Ładunki final- nie trafią również do Danii i Norwe- gii i w odwrotnej relacji – ze Skan- dynawii do Polski. – Realizacja nowego projektu dowodzi, że infrastruktura kole- jowa i sprzęt przeładunkowy, jakim dysponujemy, a także dobra organi- zacja i doświadczenie pracowników, pozwala na zastosowanie najnow- szych i najbardziej zaawansowanych technologii w obrocie intermodal- nym – powiedział Piotr Frąckowiak, BCT Intermodal Manager. Dzięki nowemu połączeniu BCT realizuje już drugą, obok korytarza transportowego Bałtyk-Adriatyk, europejską ideę związaną z opty- malizacją transportu międzyna- rodowego i zmniejszeniem jego szkodliwości dla środowiska natu- ralnego. CarLo®=redukcjaemytaw całejeuropie Stale wzrastające opłaty drogowe stanowią ogromne wyzwanie dla firm transportowych w całej Europie. Pomimo tego, że działal- ność firm transportowych polega na realizacji dostaw na czas przy wyborze najkrótszej z możliwych tras, istnieje możliwość pogodzenia tego z wyborem trasy o najniższych kosztach myta. Firma Soloplan, w celu wsparcia w tym zakresie firm transporto- wych, zaoferowała w oprogra- mowaniu CarLo specjalnie opra- cowane algorytmy tras. Podczas planowania trasy, dokonywane są przeliczenia, dzięki którym na danej trasie pojazdu wskazywany jest każdy odcinek trasy o najniż- szej opłacie myta. Dla spedytorów została przegotowana przejrzysta mapa, na której ujęte są również trasy alternatywne, by w przejrzy- sty sposób rozeznać obowiązujące na nich opłaty drogowe. Wystar- czy jedno klikniecie w obrębie mapy, aby podczas planowania trasy dopasować ją do wszystkich wytycznych. Stawki myta są na bie- żąco aktualizowane przez Soloplan i pobieranepodczas instalowania aktualizacji. Truck & Business - 7 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |